کد خبر: ۳۸۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷
مدیرعامل انجمن حرفه ای صنعت بیمه:
حجاریان: " توسعه منابع انسانی" و "بهبود فضای کسب و کار" دو ماموریت اصلی انجمن حرفه ای صنعت بیمه است.

حجاریان: " توسعه منابع انسانی" و "بهبود فضای کسب و کار" دو ماموریت اصلی انجمن حرفه ای صنعت بیمه است. مسعود حجاریان رئیس انجمن حرفه ای صنعت بیمه که در جلسه شورای عمومی  سندیکای بیمه گران ایران  سخن می گفت به بیان اقدامات این انجمن در راستای توسعه منابع انسانی پرداخت و گفت: در خصوص توسعه منابع انسانی چهار کار اصلی را انجام داده ایم . اولین کار "تشخیص صلاحیت حرفه ای" است که یک مدل پنج سطحی را اجرا می کنیم. در همین راستا تاکنون دو هزار تقاضا داشتیم که  از این تعداد هزار نفر نفر موفق به کسب گواهی سطح یک شده اند.
وی افزود :دومین کار در حوزه توسعه منابع انسانی استفاده از تخصص افراد باتجربه در صنعت بیمه کشور بود که در قالب برگزاری کارگاههای تخصصی اانجام می شود و تابحال30 کارگاه برگزار شده است. سومین اقدام انجام راه اندازی مرکز رتبه بندی ریسک است که در 9 سطح شرکت های بیمه ای و غیر بیمه ای را براساس یک نظام نامه رتبه بندی می کنیم. چهارمین کار هم که اخیرا آغاز کرده ایم  برگزاری همایش های استانی که  در همایش نخست در آذربایجان شرقی هم سندیکا کمک کرد.
حجاریان در ادامه سخنانش به تشریح نقش NGO ها  در  بهبود فضای کسب و کار در دنیای امروز  پرداخت و آنرا لازمه حاکمیت شایسته عنوان نمود. وی با اشاره به اینکه حاکمیت شایسته پایه توسعه هر کشوری است و حاکمیت خوب در صنعت بیمه اهمیت اساسی دارد ، گفت: اگر ساختارها حاکمیت و حکمرانی خود را اصلاح نکنیم هر چقدر برنامه استراتژیک ، کوتاه مدت و بلند مدت بنویسیم و نهاد نظارتی بگذاریم فایده ای ندارد. همه اینها ذیل یک حاکمیت شایسته امکان پذیر است.
رئیس انجمن حرفه ای صنعت بیمه افزود: نهادها با هم تعامل می کنند و حاکمیت را می سازند. تجربه جهانی می گوید باید سه نهاد اصلی  دولت ، سندیکاها و NGO ها  با هم  همکاری کنند تا حاکمیت شایسته بوجود آید.  در این راستا دولت باید  دو  نهاد دیگر را بپذیرد ، ارتقاء بدهد و تحمل کند.
حجاریان خاطرنشان ساخت: در خصوص NGO ها هم که در دههای اخیر شکل گرفته اند باید کمک کرد که جایگاه حاکمیتی پیدا کنند. یکی از کارهایی که انجمن ها در دنیا انجام می دهند آن است که برای مسایل مختلف بیانیه می دهند که ما اینکار را بنابه ملاحظاتی تاکنون انجام نمی دادیم ولی از این پس قصد داریم  انجام می دهیم.
وی در ادامه به تبیین وظایف حاکمیت پرداخت و گفت: تدوین مقررات ، نظارت بر اجرای مقررات  و توسعه سه وظیفه اصلی حاکمیت است.
حجاریان با تکید بر لزوم روش های فعلی تدوین مقررات اظهار داشت: در تدوین مقررات روش فعلی باید اصلاح شود. لازم است مقررات حیثیت دموکراتیک داشته باشد. مقررات باید پیش برنده بوده و محدود کننده نباشد. حتی در بسیاری موارد لازم است مقررات زدایی شود.
وی افزود : حکمرانی یعنی تصمیم خوب و اجرای تصمیم خوب که  منوط به نظارت درست است.در خصوص نظارت هم  در لایه اول باید نظارت را سندیکا انجام دهد و در لایه دوم  دولت باشد. NGOها هم باید پایش کنند که آیا مقررات انجام می شود و اگر نشد بیاینه بدهند.
حجاریان خاطرنشان ساخت: در خصوص توسعه هم حاکمیت در صنعت بیمه وظیفه توسعه دارد. باید ضریب نفوذمان را بالا ببریم و همکاری کنیم تا کشور را به لحاظ ریسک پوشش دهیم.
وی در  پایان تاکید کرد: معتقدم باید نهادسازی کنیم تا در بلند مدت موفق باشیم و  اینکه روی جزئیات تمرکز کنیم خیلی اثرگذار نخواهیم بود.
گفتنی است در پایان جلسه شورای عمومی از خدمات دکتر مسعود حجاریان در دوران مسئولیت در شرکت  بیمه ملت و همکاری با سندیکای بیمه گران تجلیل و تقدیر شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: