کد خبر: ۳۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۰
رییس هواپیمایی کشوری:
رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: هر یک فروند هواپیمای مسافری و تجاری در جهان برای یک هزار نفر بصورت مستقیم شغل ایجاد می کند.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از ایرنا، علیرضا جهانگیریان روز سه شنبه در مراسم افتتاحیه هفتمین نمایشگاه بین المللی دو سالانه صنایع هوایی و هوانوردی ایران، افزود: تا سال 2032 در مجموع 36 هزار و 536 فرند هواپیما در جهان پرواز خواهند کرد که این نشان می دهد صنعت حمل و نقل هوایی و هوانوردی جهان بسرعت در حال رشد و توسعه است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: تولید ناخالص داخلی صنعت هوایی جهان در سال 2012 به دو هزار و 400 میلیارد دلار رسید که این رقم برابر با 3.5 درصد تولید ناخالص جهان بود.

وی تصریح کرد: هم اکنون 58 میلیون نفر در حوزه صنعت هوایی و هوانوردی جهان مشغول به کار هستند که 23 میلیون نفر از آنها بصورت مستقیم و 35 میلیون نفر بصورت غیرمستقیم در این عرصه فعالیت می کنند.

وی با بیان آنکه ارزش افزوده صنعت در جهان سه برابر متوسط شغل های دیگر است، گفت: متاسفانه وضع تحریم های ناعادلانه کشورهای غربی باعث مشکلات زیادی در صنعت حمل و نقل هوایی ایران شده است.

رییس سازمان هواپیمایی کشور یادآور شد: هم اکنون بین عرضه و تقاضا و تعداد ناوگان هوایی کشور فاصله زیادی داریم اما متخصصان ایرانی با استفاده از دانش و تحقیق خود از ظرفیت های داخلی برای رفع این مشکلات تلاش می کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با توجه به افزایش سرمایه گذاری ها در صنعت حمل و نقل هوایی کشور، تاکید کرد: سازمان هواپیمایی کشوری شرایط مناسبی را برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی در این عرصه فراهم کرده تا همه سرمایه گذاران با رعایت قوانین و ضوابط به سهولت در این عرصه فعالیت کنند.

جهانگیری اظهار داشت: هم اکنون طرح چند شرکت داخلی و خارجی برای انجام سرمایه گذاری در این عرصه در سازمان هواپیمایی کشوری در دست بررسی است تا طی مراحل قانونی این سرمایه گذاری ها انجام شود.

وی با اشاره به ضرورت رعایت کنوانسیون شیکاگو توسط تمام کشورهای عضو ایکائو، تاکید کرد: علیرغم آنکه این کنوانسیون ، کشورهای عضو را به رعایت قوانین و مقررات هوایی ملزم کرده اما امریکا و کشورهای غربی با اعمال تحریم های ناعادلانه مشکلات زیادی را برای صنعت هوایی ایران بوجود آورده اند.

وی افزود: با تمام این مشکلات، کشورهای غربی از فضای ایران برای پروازهای عبوری استفاده می کنند بطوری که طی دو ماه گذشته تعداد پروازهای عبوری هوایی برفراز کشور دو برابر شده است.

جهانگیریان تصریح کرد: در صورتی که ایران شرایط لازم و امن را برای پروازهای عبوری فراهم نمی کرد ارتباط هوایی غرب و شرق قطع می شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: هم اکنون تعداد پروازهای عبوری از 450 پرواز به 900 پرواز عبوری افزایش یافته و این نشان می دهد فضای ایران برای عبور پروازها بسیار امن شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار