کد خبر: ۳۸۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰
علی اشرف افخمی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانك صنعت و معدن در سفر به یزد صبح امروز با استاندار یزد دیدار و گفتگوكرد.
علی اشرف افخمی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانك صنعت و معدن در سفر به یزد صبح امروز با استاندار یزد دیدار و گفتگوكرد.
در دیدار یاد شده افخمی با اشاره به نقش بانك صنعت و معدن در تامین مالی طرح های زیربنایی كشور گفت: این بانك طی دو سال مبلغ 11 میلیارد دلار برای طرح های فولاد، پتروشیمی ، نیروگاه ، قطار و...تامین مالی كرده است.
وی در مقایسه سرمایه بانك صنعت و معدن با با بانك های توسعه ای منطقه بیان داشت: سرمایه بانك توسعه ای كویت به 14 میلیارد دلار بالغ می شود در حالی كه سرمایه این بانك از 700 میلیون دلار فراتر نمی رود.
افخمی تصریح كرد : مدیرعامل بانك توسعه ای چین در دیداری كه داشتیم سرمایه آن بانك را یكهزار و 940 میلیارد دلار عنوان كردكه این امر نشان دهنده اهمیت بانك های توسعه ای و لزوم سرمایه كافی آنها برای تامین مالی طرح های صنعتی است.
وی ضمن بیان این كه حدود 9 درصد از ظرفیت 70 هزار مگاواتی نیروگاه های كشور توسط بانك صنعت و معدن تامین مالی شده است از تامین مالی 360 میلیون دلاری 3 طرح آب شیرین كن ، با ظرفیت هریك ، 100 هزار متر مكعب خبر داد.
مدیرعامل بانك صنعت و معدن گفت: در حال حاضر ارتباط كارگزاری این بانك با 60 بانك و موسسه مالی برقرار است و گشایش ال -سی انجام می گیرد.
افخمی افزود: پس از اجرایی شدن برجام مبلغ 6 میلیارد جابجایی پول در منطقه یورو انجام گرفته است كه بابت جابجایی آن در زمان تحریم 10 درصد ، یعنی 600 میلیون یورو دریافت می شد ، این رقم در حال حاضر به نیم درصد ، یعنی 30 میلیون یورو كاهش یافته است.
وی گفت : قطعا درآینده در زمینه گشایش اعتبار، سرمایه گذاری و خط اعتباری از بانك های مطرح جهانی در اروپا و آسیا منتظر اتفاقات مهمی هستیم.
قرار است مدیرعامل بانك صنعت و معدن در ادامه سفر یك روزه خود به یزد ضمن بازدید از برخی طرح های صنعتی با تولید كنندگان و صنعتگران این استان دیدار كند.

نام:
ایمیل:
* نظر: