کد خبر: ۳۸۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶
رییس اتاق بازرگانی تهران گفت: «بهبود فضای کسب و کار می تواند به ورود سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در کشور سرعت بخشد.»
به گزارش خبرآنلاین، مسعود خوانساری، رییس اتاق بازرگانی تهران در بیستمین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: «رتبه فضای کسب و کار ایران براساس گزارش بانک جهانی، بین ۱۹۰ کشور از رتبه ۱۱۸ به ۱۲۰ افت کرد. رتبه تجارت فرامرزی ایران نیز 170 بوده؛ اگرچه با ایجاد پنجره واحد، یک رتبه ارتقا پیدا کرده ایم، ولی مشکلات مربوط به صادرات و واردات هنوز پابرجاست.»

خوانساری افزود: «بهبود فضای کسب و کار می تواند به ورود سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری سرعت بخشد.»

وی ادامه داد: «در حال حاضر زمان انطباق اسناد صادراتی در ایران که در حوزه صادرات ارزیابی می شود، ۱۰۱ ساعت است؛ در حالی که در ۱۸ کشور، این زمان صفر و در ۲۵ کشور یک ساعت است.»

رییس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به مشکلات سازمان تامین اجتماعی در صنعت، گفت: «اخذ بیمه بابت خرید و فروش کالا، کار غیرقانونی است که تامین اجتماعی انجام می‌دهد. همچنین مشکلات مجوزها پابرجاست.»

خوانساری اظهار کرد: «سیاست های مالیاتی و مشکلات در این بخش، موانعی برای رشد فضای کسب و کار کشور شده است.»

وی عنوان کرد:‌«در 7 ماهه نخست سال جاری، صادرات 4.3 درصد رشد داشته و ارزش آن 24.6 میلیارد دلار بوده است. در حالی که واردات ۲۴ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.»

خوانساری تصریح کرد: «انتظار بخش خصوصی از دولت در بحث بودجه، واقعی نوشتن آن است. هر سال بودجه 50 تا 60 درصد مازاد بر واقعیت است. به همین دلیل توسعه طرح‌های عمرانی مغفول می ماند.»

رییس اتاق بازرگانی گفت: «امیدواریم زخم کهنه چند ساله که همان بدهی‌های دولت به بخش خصوصی است، در بودجه دیده شود و امسال مطالبات بخش خصوصی از دولت پرداخت شود.»

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار