کد خبر: ۳۸۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد: انتخابات آمریکا تاثیر طولانی بر بازار سهام ایران ندارد و سهامداران در بلند مدت به باور بی تاثیری انتخابات آمریکا بر بازار ایران می رسند.
به گزارش تسنیم به نقل از سنا؛ شاپور محمدی  ریسک های سیاسی بین المللی را در وضعیت فعلی بر بازار سرمایه ایران بی تاثیر دانست و گفت: سرمایه گذاران در بازار سهام باید بر اساس تحلیل سهام و با نگاه بلندمدت سرمایه گذاری کنند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار سرمایه ایران نیز اظهار داشت: این موضوع تاثیر بلندمدتی بر بازار سرمایه ایران ندارد.
وی با اشاره به اینکه حساسیت سرمایه گذاران بر این انتخابات بی مورد است، افزود: به مرور زمان سرمایه گذاران نیز متوجه می شوند این انتخابات تاثیر طولانی بر بازار سرمایه ندارد و آنچه در بازار ما مهم است تحلیل و سرمایه گذاری بلند مدت است.
سخنگوی سازمان بورس با اشاره به اینکه سرمایه گذاران از عقل اقتصادی و تحلیل مناسب برخوردارند ادامه داد: سرمایه گذاران پتانسیل‌ها را شناسایی و مبتنی بر تحلیل حرکت می کنند اینکه بازار مبتنی بر تحلیل باشد باید روند آن را پذیرفت و از این رو منبع ورود پول در این روند از اهمیت برخوردار نیست.
محمدی معتقد است وقتی سرمایه گذار احساس کند فرصت مناسب برای سرمایه‌گذاری وجود دارد، حتما بر اساس عقل اقتصادی وارد بازار می‌شود. وظیفه سازمان بورس شفاف سازی و حمایت از حقوق سهامداران است و سازمان بورس به این تشخیص احترام می گذارد.
رییس سازمان بورس با اشاره به توقف برخی نمادهای معاملاتی و ذکر این نکته که نمی توانیم در باره ابهام های موجود بی تفاوت باشیم، گفت: اگر معاملات به قدری مبهم باشد که آسیب معامله بیشتر از توقف آن ارزیابی شود، توقف نماد به مصلحت خواهد بود و ابتدا باید ابهاماتی که در بازار درباره برخی سهام وجود دارد، برطرف شود و پس از آن نمادهای معاملاتی باز خواهند شد.

* زلزله ترامپ در بورس تهران

در پی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و احتمال پیروزی ترامپ، شاخص بورس تهران با شاخص بورس های دنیا همراه و ریزشی شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم؛ در پی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و احتمال پیروزی ترامپ، معاملات امروز بازار سرمایه در حالی صبح امروز آغاز شد که تا به این لحظه شاخص بورس افت 1356 واحدی را به ثبت رسانده و تا ارتفاع 78 هزار و 514 واحد عقب نشینی کرده است و بیشتر نمادهای معاملاتی نیز تا به این لحظه معاملاتی منفی را شاهد هستند.
بر پایه این گزارش؛ این درحالی است که شاخص بورس داوجونز نیز پس از 11 سپتامبر اولین سقوط شدید خود را تجربه می کند و بازارهای سهام آسیا نیز روندی نزولی را سپری می کنند و بر این اساس نیکی 2.2 درصد، هانگ سنگ در هنگ کنگ 3.5 درصد، شانگهای کامپوزیت 1.3 درصد ، ای اس اکس 200 استرالیا هم 3.7 درصد افت داشته اند.
با این وجود بنظر می رسد رفتار هیجانی و فشار فروش امروز بورس تهران کوتاه مدت و زود گذر بوده و در روزهای آینده بازار سهام به روند طبیعی خود باز خواهد گشت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار