کد خبر: ۳۸۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۷
واکنش بازار نفت به انتخابات آمریکا:
پیروزی غیرمنتظره ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، منجر به سقوط آزاد قیمت و انواع شاخص‌های معتبر نفت‌خام در بازار شده است.
به دنبال پیروزی غیرمنتظره «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، شاخص‌های معتبر نفت خام،  کاهش شدید قیمت‌ها را تجربه کردند.
بر این اساس، قیمت نفت وست‌تگزاس اینترمدیت آمریکا تا رکورد پایین ۴۳ دلار و هفت سنت در هر بشکه سقوط کرد که بیش از چهار درصد نسبت به قیمت نهایی معاملات سه‌شنبه کاهش یافت و در ادامه، معاملات تا سطح ۴۳ دلار و ۶۸ سنت بهای آن بهبود پیدا کرد.  از سوی دیگر قیمت نفت برنت دریای شمال هم، با ۲.۵ درصد کاهش به سطح ۴۴ دلار و ۷۷ سنت سقوط کرد.
نفت در حالی دچار کاهش قیمت شد که قیمت طلا به عنوان یک دارایی امن برای سرمایه‌گذاران در شرایط بی‌ثباتی اقتصادی و سیاسی جهش پیدا کرد و دلار در برابر سبدی از ارزهای بزرگ کاهش چشم‌گیری یافت.
از سوی دیگر گزارش موسسه امریکن پترولیوم که نشان داد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به چهارم نوامبر به میزان ۴.۴ میلیون بشکه افزایش یافته، عامل منفی دیگری بود که نفت را تحت فشار فروش قرار داد.
آمار رسمی ذخایر نفت روز جاری از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر خواهد شد؛ اما آمار هفته قبل از افزایش  بیش از ۱۴ میلیون بشکه ای ذخایر نفت آمریکا حکایت داشت که به دلیل واردات بالا بود.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر: