کد خبر: ۳۸۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲
جهش پنج درصدی قیمت طلا پس از پیروزی غیرمنتظره دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، افزایش خرید فیزیکی این فلز زرد در اروپا را بدنبال داشت.
به گزارش ایسنا، پس از اینکه دونالد ترامپ روز چهارشنبه پیروز انتخابات اعلام شد و قیمت طلا با حدود پنج درصد افزایش، به رکورد ۱۳۳۷.۴۰ دلار صعود کرد، موج خرید در بازارهای فیزیکی عمدتا در اروپا به راه افتاد.

طلا با آغاز معاملات بازار آمریکا تحت تاثیر رشد ارزش دلار و صعود شاخصهای سهام وال استریت، رشد قیمتش را از دست داد و در محدوده منفی قرار گرفت.

مدیر معاملات شرکت دیگاسا که یکی از بزرگترین شرکتهای معاملات فیزیکی طلا در آلمان است، به رویترز گفت: این شرکت روز چهارشنبه شاهد افزایش شدید فروش بود و میزان فروش تقریبا سه برابر وضعیت عادی بود.

تحلیلگران پیش از انتخابات آمریکا پیش بینی کرده بودند پیروزی ترامپ موجب خواهد شد قیمت طلا افزایش پیدا کند زیرا سرمایه گذاران در جست و جوی پناهگاه مطمئن برای دارایی، به خرید این فلز روی خواهند آورد.

تقاضا برای خرید فیزیکی طلا و نقره در آمریکا در هفته‌های پیش از انتخابات افزایش یافت اما برخلاف اروپا، روز چهارشنبه نشانه چندانی از خرید در آمریکا وجود نداشت.

کریس هاوارد، مدیر طلا در ضرابخانه سلطنتی انگلیس اظهار کرد آمار فروش روز چهارشنبه یکی از بهترین رکوردها بود که حتی از فروش پس از رای بریگزیت فراتر رفت.

شرکت پیور گولد در لندن اعلام کرده فروش این شرکت روز چهارشنبه نسبت به روز قبل ۴۲ درصد افزایش داشت.

مدیرعامل این شرکت علت افزایش فروش را نگرانی مردم نسبت به تاثیر نتایج انتخابات بر سیاست بین المللی عنوان کرد.

سرمایه گذاران چینی به خرید در صندوقهای سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا پرداختند و حجم خرید در بزرگترین صندوق سرمایه گذاری این کشور به حداکثر ۱.۵ میلیارد یوان (۲۲۱.۵۵ میلیون دلار) رسید.

اما بیشتر فروشندگان سکه در آمریکا در تماس با رویترز اظهار کردند حتی زمانی که قیمت طلا کاهش پیدا کرد، علاقه چندانی به خرید وجود نداشت.

فروش طلا در ضرابخانه آمریکا که تنها به خریداران مجاز انجام می گیرد، تغییر چندانی نداشت و تنها سه سفارش خرید برای سکه های طلا و نقره در بعدازظهر چهارشنبه دریافت شد.

برچسب ها: طلا ، ترامپ ، تجارت آنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار