کد خبر: ۳۸۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵
مديرعامل بانك سرمايه به مدت 3 ساعت از بيست و دومين نمايشگاه بين المللي مطبوعات ديدن كرد.
به گزارش روابط عمومي بانك سرمايه، دكتر محمدرضا خاني، مدير عامل و عضو هيئت مديره بانك سرمايه در روز چهارشنبه 19 آبان ماه از ساعت 11 تا 14 و به مدت سه ساعت از موسسات مطبوعاتي، خبرگزاري ها، پايگاه هاي خبري و برخي نشريات بازديد و به سئوالات آنان پاسخ گفت.
دكتر خاني، در اين ديدار كه دكتر ناهيد مونسان، مدير روابط عمومي و احمد كاوه، رئيس اداره عمليات ارزي بانك وي را همراهي مي كردند، با حضور در غرفه هاي روزنامه همشهري، روزنامه تجارت ، نشريه عصر ارتباط، روزنامه صمت، روزنامه جوان، روزنامه ايران، روزنامه دنياي اقتصاد، روزنامه جام جم، روزنامه كيهان، خبرگزاري كار ايران( ايلنا)، حبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، خبرگزاري جمهوري اسلامي ايران(ايرنا)، خبرگزاري تسنيم و خبرگزاري پانا صميمانه با خبرنگاران اين رسانه ها گفت و گو و به طور اختصاصي به سئوالات آنان پاسخ داد.
مدير عامل بانك سرمايه كه در غرفه روزنامه همشهري حضور پيدا كرده بود، در سخناني كوتاه گفت: روزنامه همشهري به عنوان روزنامه اي كه محبوبيت عام دارد، براي بسياري از مردم خواندني است و اميدوارم كه با تدوام سياست هاي مخاطب محور همچنان محبوب بماند. وي در خصوص اهميت توجه به مطبوعات هم گفت: اساسا كساني كه اهل مطالعه و تحليل و دانش هستند، روزنامه مي خوانند و اين برگ برنده اي براي مطبوعات است كه مي توانند با عملكرد حرفه اي ارتباط خودشان را با عموم مردم و بخصوص نخبگان حفظ و پايدار نگاه دارند.
دكتر خاني در ديدار از روزنامه عصر ارتباط هم با اشاره به خلوتي نمايشگاه مطبوعات نسبت به دوره قبل، اظهار داشت:  شايد گسترش فضاهاي مجازي تعدادي از مخاطبان رسانه هاي مكتوب را ربوده باشد، اما نبايد فراموش كنيم كه عدم اعتماد به مطبوعات هم مي تواند موجب گريز مخاطب شود. مدير عامل بانك سرمايه تاكيد كرد: بايد هميشه يادمان باشد كه جامعه در همه ادوار تاريخي خود نياز به آرامش و احساس امنيت دارد و رسانه هاي حرفه اي، رسانه هايي هستند كه در كنار انجام رسالت مطبوعاتي خود باعث ايجاد نگراني و تشويش و هراس در جامعه نشده و بستري امن براي تعامل و تضارب آراء گوناگون باشند.
دكتر خاني در ديدار از روزنامه صمت(صنعت، معدن، تجارت) هم گفت: بانك سرمايه در سال 1395 توانسته است منابع خود را نزد بانك مركزي 48 درصد افزايش دهد كه عليرغم همه نامهرباني ها و هجمه هاي غير كارشناسي اين افزايش سرمايه نشان از اعتماد و حس خوب سرمايه گذاران به اين بانك خدمتگزار دارد.
همچنين وي در ديدار از رورنامه جوان و با اشاره به تير امروز آن روزنامه گفت: هدف بانك سرمايه حمايت از توليد و صنعت است و ما براي انجام اين كار زيربنايي از هيچ تلاشي فروگذار نمي كنيم تا بتوانيم نقش خودمان را در اقتصاد مقاومتي به درستي و شايستگي ايفا كنيم. دكتر خاني با اشاره به اين كه اسناد دريافتي توسط بانك سرمايه به هيچ وجه صوري نبوده است گفت: در حدود 24 پرونده اي كه در خصوص معوقات بانكي موجود است، هيچ سند صوري وجود ندارد، البته اشكالاتي در دريافت وثايق بوده است كه نام آن اسناد صوري نيست و لازم است كه رسانه هاي هوشيار و مسئول ما در استفاده از واژه ها و گزار ش هاي خود با نگاهي كارشناسي شده، زمينه را براي ارائه خدمات بيشتر بنگاه ها اقتصادي به سرمايه گذاران و مشتريان كمك كنند. 
دكتر خاني تاكيد كرد: من شخصا و همكاران در مجموعه بانك سرمايه هميشه و همواره در خدمت رسانه ها هستيم نا به هر سوال و ابهام آنان پاسخ دهيم و زمينه شفاف سازي در خصوص عمليات اجرائي اين بانك را به طور مستمر فراهم آوريم.   
غرفه بعدي كه مورد بازديد مدير عامل بانك سرمايه قرار گرفت، غرفه بنكاه مطبوعاتي ايران بود. دكترخاني در سخنان كوتاهي در اين غرفه هم گفت:  روزنامه ايران روزنامه اي محبوب است كه صفحات اوليه آن خواندني و جذاب است و به نظر مي رسد براي ايجاد جذابيت بيشتر بايد به لحاط فرمي متحول و نو شود.
مدير عامل بانك سرمايه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري مهر هم تاكيد كرد: مجموع معوقات و طلب بانك سرمايه ، شامل 4 درصد از كل معوقات بانكي است و مشكل اينجاست كه برخي رسانه ها اين عدد را بدون مقايسه در كل سيستم بانكي مورد توجه قرار مي دهند و بدون توجه به زمينه كارشناسي موجب اضطراب و نگراني مشتريان مي شوند كه چنين كاري نه براي اين بانك كه براي هر بنگاه اقتصادي و در مجموع براي نظام پولي و مالي كشور خطر آفرين و مسئله ساز است.
وي در ديدار از خبرگزاري كار ايران (ايلنا) هم گفت: واقعا در بخش دريافت تسهيلات ارائه شده جدي هستيم و بايد اعلام كنم كه براي دريافت طلب بانك كه مجموع آن حدود  4 ميليارد  و 800 ميليون تومان است، هيچ مشكلي نداريم. مدير عامل بانك سرمايه افزود: از مجموع اين مبلغ بيش از نيمي از آن نيز وجه التزام است كه در صورت پرداخت بدهي از سوي مشتريان بخشوده مي شود و اين مبلغ در مجموع خيلي كمتر از مبالغ هنگفتي است كه از سوي برخي رسانه اعلام مي شود.
دكتر خاني در ديدار ازخبرگزاري جمهوري اسلامي ايران( ايرنا) هم گفت: حساب مسائل و مشكلات صندوق ذخيره فرهنگيان از موضوعات بانك سرمايه جداست و بايد گفت كه در بانك سرمايه هيج تخلفي انجام نشده است. وي افزود: همان طور كه بارها اعلام كرده ايم، تمامي معوقات بانك سرمايه قابل وصول است و ما در مسير دريافت طلب بانك ملاحظه هيچ نام، برند و جايگاه حقيقي و حقوقي را نخواهيم كرد و در صورت لزوم از نهادهاي نظارتي و قانوني براي طلب بانك قاطعانه عمل خواهيم كرد.
همچنين دكتر خاني در بازديد از خبرگزاري هاي تسنيم، پانا، باشگاه خبري توانا، روزنامه دنياي اقتصاد، رزونامه كيهان و روزنامه جام جم با سئوالات خبرنگاران اين رسانه ها به طور اختصاصي پاسخ داد و اعلام كرد: من امروز هم براي احترام به مطبوعات كه جزء اركان اساسي دموكراسي هستند، هم براي خداقوت به همه دست اندركاران مسئول، كوشا  و تلاشگر رسانه ها و هم پاسخگويي شفاف به همه مسائلي كه در خصوص بانك سرمايه در بيست و دومين نميشگاه مطبوعات حضور يافته ام و اعلام مي دارم، ضمن اين كه اشتباهات و تخلفاتي در گذشته بانك وجود داشته است، هيچ اختلاسي در اين بانك صورت نگرفته است و ما ضمن تلاش براي حفاظت و صيانت از حقوق و سرمايه مشتيريان خود ، ضمن قبول برخي اشتباهات و تخلف ها، صميمانه تلاش مي كنيم تا همواره ميزبان رسانه ها باشيم و درب اين بانك براي اطلاع رساني و شفاف سازي و پاسخ به سئوالات همه رسانه ها هميشه باز است.
همچنين دكتر خاني در پاسخ به خبرنگاران در خصوص انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئيس جمهور آمريكا و اثرات احتمالي اين انتخاب بر اوضاع كلي و اقتصاد ايران گفت: از نظر من اين انتخاب تاثير چنداني بر كشور ما ندارد، كما اين كه طي اين سال ها روساي جمهور زيادي آمده اند و رفته اند و ايران راه روشن و اصولي خود را در همه برنامه ها دنبال كرده است. وي افزود: از سوي ديگر صاحب نظران و مديران ارشد كشور در سطوح گوناگون با برنامه ها و طرح هاي اصولي خود قادر به مديرت كشور هستند و اين انتخاب ها نمي تواند اثرات خاصي بر ايران اسلامي داشته باشد.
گفتني است كه دكتر محمدرضا خاني كه عضو هيئت مديره بانك سرمايه نيز مي باشد، از مهرماه سال جاري مديريت عاملي اين بانك را از سوي هئيت مديره بانك عهده دار شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: