کد خبر: ۳۸۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲
هند و ژاپن پس از شش سال مذاکره قراردادی تاریخی در همکاریهای هسته ای را به امضا رساندند. ناراندا مودی نخست وزیر هند اعلام کرد کشورش قصد دارد تا در جهان بزرگترین استقبال را از روابط اقتصادی بکند.
نخست‌وزیر هند از گسترش روابط دوجانبه میان دهلی‌نو و توکیو تمجید کرد. به گزارش رویترز، «نارندا مودی» نخست‌وزیر هند دیروز از گسترش روابط میان دهلی‌نو و توکیو تمجید کرده و اعلام کرد افزایش همکاری‌های هند و ژاپن به برقراری ثبات آسیا و جهان کمک فراوانی می‌کند.مودی که برای امضای قرارداد تاریخی انرژی هسته‌ای در ژاپن سفر کرده است، با اشاره به افزایش نقش چین در آسیا و سیاست‌های غیرقابل پیش‌بینی «دونالد ترامپ» رییس‌جمهوری جدید آمریکا،  این سخنان را مطرح کرد.نخست‌وزیر هند در دیدار با رهبران اقتصادی ژاپن اعلام کرد، قرن بیست و یکم، قرن آسیا بوده و از آنها خواست سرمایه گذاری در هند را افزایش دهند به گزارش خبرگزاری رویترز ، ژاپن و هند دیروز توافقی هسته ای را امضا کردند که به توکیو اجازه می دهد سوخت، تجهیزات و فناوری های هسته ای غیرنظامی را برای اهداف مربوط به تولید انرژی هسته ای در اختیار دهلی نو قرار دهد.

امضای این توافق در شرایطی است که هند برای حفظ رشد اقتصادی سریع این کشور به استفاده از انرژی هسته ای چشم دوخته است. این اولین بار است که ژاپن به  عنوان تنها کشوری که قربانی حمله هسته ای بوده است با یک کشوری که پیمان منع تکثیر سلاح های هسته ای (ان پی تی) را امضا نکرده است وارد چنین توافقی می شود. بر اساس این توافق ژاپن سوخت و تجهیزات هسته ای را به شرطی در اختیار  هند قرار می دهد که برای اهداف صلح آمیز به کار رود. بر اساس سند جداگانه دیگری که در کنار توافق اصلی به امضای دو طرف رسید اگر هند آزمایش هسته ای انجام دهد، ژاپن اجازه خواهد داشت از این توافق خارج شود.

سرمایه گذاری در هند

 نارندرا مودی نخست وزیر هند ضمن تقدیر از نزدیک شدن دیدگاه ها بین هند و ژاپن، اعلام کرد روابط دوجانبه مستحکم به برقراری ثبات در آسیا و جهان کمک می کند.مودی که با هدف امضای توافقنامه ای در زمینه انرژی هسته ای و تقویت مناسبات دو جانبه به ژاپن سفر کرده است، از مقامات بلند پایه تجاری ژاپن خواست در هند سرمایه گذاری کنند.نخست وزیر هند قرن بیست و یکم را قرن آسیا خواند و گفت : « نزدیک شدن دیدگاه ها میان هند و ژاپن به تقویت اقتصاد منطقه و رشد جهانی کمک می کند.»به گزارش خبرگزاری رویترز از توکیو ، وی افزود : « روابط مستحکم میان هند و ژاپن نه تنها به نفع دو کشور بلکه عاملی برای برقراری ثبات در آسیا و جهان خواهد بود.». همکاری مشترک هند و ژاپن میتواند زنگ خطری برای چین باشد که سعی در تسخیر منطقه آسیا را دارد.

برچسب ها: هند ، تجارت آنلاین ، ژاپن
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار