کد خبر: ۳۸۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۲
در جریان مذاکرات امیرحسین زمانی نیا معاون امور بین الملل و بازرگانی وزارت نفت و ویتالی مارکلوف معاون شرکت گاز پروم روسیه، اعلام شد که هیاتی از کارشناسان ارشد این شرکت برای گسترش همکاری ها در این حوزه به تهران سفر می کند.
در این مذاکرات که روز جمعه در حاشیه آخرین روز نشست نفتی مسکو انجام گرفت، زمان سفر هیات شرکت گاز پروم به ریاست مارکلوف به ایران هفته اول دسامبر (11 تا 6 آذر) اعلام شد.
هدف از این برنامه، ادامه مذاکرات برای همکاری در باره پروژه های گازی از جمله توسعه یک میدان در خلیج فارس و مایع سازی (ال.ان جی) است.
برنامه ریزی برای استفاده از فرصت های بیشتر همکاری در حوزه های مربوط به این بخش از صنایع نفتی و تشکیل کارگروه مشترک کارشناسان ایرانی و گاز پروم نیز در گفت وگوها پیگیری می شود.
همچنین گازپروم برای مشارکت در ایجاد تاسیسات مایع سازی گاز با همکاری شرکت های مختلف از جمله آلمانی در ایران ابراز علاقه کرده که قرار شد، مجموعه محورهای مورد نظر در مذاکرات پیش روی هیات روسی در تهران بررسی شود.
در چهارمین اجلاس بین المللی سالانه نفتی در مسکو با محور استخراج، تولید و فناوری ها، مقام ها و کارشناسان ارشد از کشورهای مختلف از جمله جمهوری اسلامی ایران، مسائل مختلف در این حوزه را بررسی کردند و در حاشیه آن نیز مذاکرات دو جانبه انجام دادند.
زمانی نیا در سخنان خود در این نشست اعلام کرد: برنامه های جمهوری اسلامی ایران برای توسعه صنایع نفت و گاز متکی به توانمندی بومی و بهره گیری از فناوری های روز در این عرصه است.
وی همچنین با اشاره به برنامه ششم توسعه صنایع نفتی که از سوی وزارت نفت تدوین شده است، اظهار کرد: شرکت های بزرگ خارجی از همکاری با جمهوری اسلامی در این زمینه استقبال گسترده ای کرده اند و اکنون این فرصت نیز برای شرکت های روسی فراهم شده تا فعالیت و حضور خود را در این حوزه افزایش دهند.
افزون بر نشست مسکو، شرکت در چهاردهمین سمینار آموزشی منطقه ای، همایش انرژی ایران و روسیه، دومین گنگره بین الملی صنعت نفت و گاز و مذاکره با مقام های شرکت نفتی و گازی روسیه نیز در برنامه کاری سفر سه روزه هیات ایرانی به مسکو قرار داشت. 
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: