کد خبر: ۳۸۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
در معاملات امروزِ بورس اوراق بهادار، گروه فلزات اساسی رشد مناسبی را تجربه کرد و توانست بیشترین نقش را در رشد شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بر جای گذارد.
در حالی که در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته با رای آوردن نامزد حزب جمهوری‌خواه ایالات متحده آمریکا شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران با ریزش حدود ۱۵۰۰ واحدی مواجه شد، امروز شنبه در اولین روز باز شدن معاملات دماسنج بازار سرمایه توانست بار دیگر روند صعودی در پی بگیرد و حدود ۶۰۰ واحد رشد و کانال ۷۹ هزار واحدی را رد کند.
امروز شاخص کل هم وزن نیز ۱۱۵ واحد بالا رفت و به عدد ۱۵ هزار و ۷۰۱ واحدی رسید. همچنین شاخص بازار آزاد شناور ۸۱۰ واحد بالا رفت و به عدد ۸۸ هزار و ۲۰۷ واحدی رسید. علاوه بر این شاخص بازار اول  با ۶۹۴ واحد رشد رقم ۵۶ هزار و ۶۶ واحدی را تجربه کرد، اما شاخص بازار دوم ۲۵۰ واحد افت داشت و در نهایت به عدد ۱۶۸ هزار و ۲۷۵ واحدی رسید.
در معاملات امروز نماد دو شرکت ملی صنایع مس ایران و فولاد مبارکه اصفهان بیشترین نقش را در نوسانات صعودی شاخص کل ایفا کردند. در نماد ملی صنایع مس ایران بیش از ۹۶ درصد فروش‌ها به سهامداران حقوقی مربوط می‌شد که از میان مجموع خریدها در این نماد ۸۵.۳ درصد مربوط به حقیقی‌ها بود. همچنین در نماد فولاد مبارکه اصفهان بیش از ۵۸ درصد از عرضه‌ها مربوط به سهامداران حقوقی و ۵۵ درصد از خریدها مربوط به حقیقی‌ها بود. این شرایط باعث شد تا گروه فلزات اساسی امروز در میان کلیه گروه‌ها بیشترین تاثیر را در شاخص کل داشته باشند به‌طوری که در این گروه اکثر نمادها رشد قابل توجهی را تجربه کردند.
در این گروه امروز ۲۳۹ میلیون و ۳۱۰ هزار سهم به ارزش ۴۱ میلیارد و ۱۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت. در طرف مقابل سرمایه پتروشیمی خلیج فارس بیشترین تاثیر منفی را در نوسانات دماسنج بازار سرمایه ایفا کرد. در این نماد بیش از ۹۵ درصد از عرضه‌ها مربوط به حقوقی‌ها و کمتر از ۳۴ درصد از خریدها مربوط به افراد حقیقی بود. در گروه محصولات شیمیایی معاملات روند تقریبا عادی را سپری می‌کرد. تعدادی از نمادهای این گروه شاهد کاهش قیمت و تعداد زیادی از آنها نیز شاهد رشد بودند.
ارزش معاملات امروز به رقم ۴۰۵ میلیارد و ۷۴۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید و حجم معاملات رقم یک میلیارد و ۱۴۳ میلیون را تجربه کرد. امروز در نماد توسعه معادن روی ایران چهار معامله درون گروهی صورت گرفته به‌طوری که بیش از ۸۹ میلیون سهم به ارزش ۲۹ میلیارد و ۲۴۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در معاملات درون گروهی کد به کد شد. همچنین در نماد پتروشیمی پردیس ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار سهم به ارزش هفت میلیارد تومان در کدهای درون گروهی دست به دست شد.
در گروه خودرو نیز ۲۱۸ میلیون و ۹۹۳ هزار سهم به ارزش بیش از ۴۲ میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت. این گروه امروز شاهد افت قابل توجهی بود و اکثر نمادها در گروه خودرو و ساخت قطعات شاهد کاهش قیمت بودند.
شاخص کل فرابورس نیز ۱۶.۲ واحد رشد کرد و به عدد ۸۳۵.۴ رسید. ارزش معاملات فرابورس نیز رقم ۳۲۲ میلیارد و ۹۳۰ میلیون تومان را تجربه کرد که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از ۱۶۸ میلیون سهم در ۱۷ هزار و ۹۳۴ نوبت دادوستد بود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر: