کد خبر: ۳۸۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳
با حضور رئیس جمهور:
با حضور رئیس جمهوری سه طرح افزایش تولید نفت در میادین آزادگان شمالی، یادآوران و یاران شمالی با ظرفیت تولید روزانه ۱۹۰ هزار بشکه در روز به طور رسمی افتتاح شد.
این طرحها که با حضور رئیس جمهور و وزیر نفت به بهره‌برداری رسیدند، فاز نخست طرح توسعه میدان نفتی آزادگان شمالی با ظرفیت تولید روزانه ۷۵ هزار بشکه نفت خام، توسعه فاز اول میدان نفتی یادآوران با ظرفیت تولید ۸۵ هزار بشکه نفت خام و توسعه فاز اول میدان نفتی یاران شمالی با ظرفیت ۳۰ هزار بشکه نفت خام را شامل می‌شود.
برای توسعه این سه میدان نفتی در قالب قراردادی های بیع متقابل در مجموع بالغ بر ۶ میلیارد و ۱۵۰ میلیون دلار سرمایه گذاری انجام گرفته است.
در مجموع برای توسعه فاز اول میدان نفتی یادآوران با مشارکت شرکت ساینپک چین، حدود سه میلیارد دلار، توسعه فاز اول میدان یاران شمالی با مشارکت شرکت ایرانی تدبیر انرژی حدود ۶۰۰ میلیون دلار و توسعه فاز اول میدان نفتی آزادگان شمالی با مشارکت شرکت ICNPC چین به میزان ۲ میلیارد و ۵۵۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری انجام شده است.
در حال حاضر به طور متوسط روزانه ۲۶۰ هزار بشکه نفت خام از میادین نفتی غرب کارون برداشت می شود که پیش بینی می شود این ظرفیت تا پایان امسال از مرز ۳۰۰ هزار بشکه در روز عبور کند.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار