کد خبر: ۳۸۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱
بازگشایی معاملات امروز یکشنبه مورخ 23 آبان ماه بورس تهران، در قالب مراسمی نمادین و با حضور مدیران ارشد شرکت بیمه پارسیان برگزار شد و زنگ آغاز معاملات به صدا درآمد.
به گزارش روابط عمومی بورس تهران، در مراسمی نمادین ششمین سالروز عرضه سهام بیمه پارسیان در بورس اوراق بهادار تهران، اعلام آغاز معاملات به آقای هادی اویار حسین مدیرعامل محترم این شرکت سپرده شد تا با نواختن زنگ معاملات، دادوستد سهام در بورس اوراق بهادار تهران آغاز شود. 
گفتنی است صنعت بیمه با در اختیار داشتن بیش از 22000 میلیارد ریال از ارزش بازار بورس تهران از بین 37 صنعت فعال در بورس تهران، رتبه بیستم را در اختیار دارد. همچنین بیمه پارسیان با سرمایه 2000 میلیارد ریال و ارزش بازار 5874 میلیارد ریالی، بزرگترین شرکت بیمه به لحاظ ارزش بازار در صنعت بیمه می باشد. 
یادآوری می شود شرکت بیمه پارسیان در تاریخ 09/01/1382، با سرمایه 160 میلیارد ریال، در اداره ثبت شرکت­ ها به ثبت رسید. سپس در تاریخ 23/08/1389 سهام آن برای اولین بار در بورس اوراق بهادار تهران عرضه شد. 
در حال حاضر شرکت های گروه مالی بانک پارسیان، سرمایه گذاری تدبیر، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، سرمایه گذاری پارسیان، بانک سرمایه و بانک سینا سهامداران عمده این شرکت به شمار می­ آیند. 
لازم به ذکر است: این مراسم نمادین که در بورس­ های مطرح دنیا نیز مرسوم است، در روزها و مناسبت­ های خاص به ناشران و اعضای بورس اجازه می­ دهد تا در بازگشایی بازار مشارکت داشته باشند. 
بورس اوراق بهادار تهران نیز با هدف تعامل بیشتر با ناشران پذیرفته شده و یادآوری ارتباط و تعامل ناشر با بازار سرمایه اقدام به برگزاری این مراسم کرده است. 
شایان ذکر است در حال حاضر بر اساس تقویمی که تهیه شده است در سال 1395 این مراسم توسط مدیران شرکت های بزرگ بورسی انجام خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: