کد خبر: ۳۸۸۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶
رییس‌جمهور گفت: همه اسلام و همه ادیان آسمانی ریشه و روحشان درست نقطه مقابل چیزی است که امروز افراطیون در جهان فریاد می‌زنند.
به گزارش خبرآنلاین حجت الاسلام حسن روحانی با بیان اینکه همه اسلام و همه ادیان آسمانی ریشه و روحشان درست نقطه مقابل چیزی است که امروز افراطیون در جهان فریاد می‌زنند، گفت: افراط‌گر خود را می‌بیند و گروه مقابل را کوچک می‌پندارد و جز خود و یاران خود همه را ناحق می‌پندارد. در حالی که اساس اسلام این است که تمام جامعه بشری یک واحد است که یا برادران ما یا هم نوعان ما هستند.

اهم سخنان رییس دولت به شرح زیر است:

* ما نیازمند کمک هستیم و هیچ انسانی در جامعه امروز بدون یاری دیگران نمی‌تواند کمک ارائه کند. از صبحگاهان نیازمند کمک هستیم و در تمامی شبانه‌روز و تمامی زندگی، ما به دیگران احتیاج داریم. در تمام زندگی نیازمند کمک گرفتن و کمک کردن هستیم و باید یادمان باشد که مدیر و مسئول باید قدرت حفاظت از سرمایه‌ها را داشته باشند. نکند در زمان تصدی مسئولیت از سرمایه‌های مالی و مادی حفاظت نکنیم. از رابطه سالم به جامعه باید حفاظت کنیم و شکاف در میان مردم به وجود نیاوریم.

* بر سر مسائل غیر مفید برای جامعه وقت خود را تلف نکنیم. قرآن می‌گوید برای کارهای سطحی با یکدیگر بحث نکنید. هر قومی برای خود قبله و کتاب دارد و قرآن می‌گوید بر سر این موضوعات با یکدیگر بحث نکنید. بلکه آنچه مهم است، سبقت در کار خیر از یکدیگر است. به گونه‌ای که ما افتخارمان باید در خیررسانی به جامعه باشد. اولین خیر در جامعه "وحدت جامعه" و احترام به مذاهب و ادیان و پس از آن اقوام است. چراکه بنی آدم اعضاء یکدیگرند.

* باید سوال شود که چرا تا این اندازه شکاف و فاصله باید در خصوص مسائل کم اهمیت صورت بگیرد. نباید برای یک فعالیت به دیگران توهین کنیم و آنها را تخریب کنیم. آنچه مهم است ارزش‌های بنیادین و اخلاقی است. نباید اخلاق و محبت زیر پا گذاشته شود. چرا برای مسائل کوچک ارزشهای بزرگ جامعه را زیر پا می‌گذاریم؟

*من به عنوان خادم شما به صراحت می‌گویم هیچ نیازی در جامعه ما بالاتر از اشتغال جوانان نیست. هیچ خیری بالاتر از زمینه‌سازی برای نسل جوان ما نیست، بویژه آنها که مشکل جسمی دارند. از خیری که شرکت تولیدی را تشکیل داده و همه کارگران آن از معلولین هستند، خوشحال شدم. خیلی کار ارزشمندی است. امروز بالاترین خیرجمعی اشتغال برای جامعه ماست. بهترین خیر جمعی انسجام ملی است. خیر جمعی در این نیست که نذر کنیم در ایامی به مردم غذا بدهیم، البته این هم در جای خود خیرجمعی است، اما خیر جمعی در این است که وقتی می‌بینیم زندگی در تزلزل است و در خانواده‌ای شکاف ایجاد می‌شود، التیام بوجود بیاوریم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار