کد خبر: ۳۸۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۸
مدیرعامل سازمان بهره‌وری انرژی ایران:
مدیرعامل سازمان بهره‌وری انرژی ایران گفت: هم اکنون ٥٠ درصد انرژی در بخش ساختمان‌ها و منازل مصرف می‌شود، از این رو به منظور کاهش مصرف انرژی در ساختمان‌ها به کمک بخش‌های مردم نهاد همچون شهرداری نیاز داریم.
سید حسین سجادی، مدیرعامل سازمان بهره‎وری انرژی ایران، امروز (دوشنبه ٢٤ آبان‎ماه) در مراسم امضای تفاهم‌نامه میان سازمان بهره‌وری انرژی و ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران که در پژوهشگاه نیرو انجام شد، گفت: مسئله انرژی و محیط زیست امروز ٢ موضوع جدایی ناپذیر به شمار می رود.
وی افزود: وزارت نیرو فعالیت‌های مختلفی در حوزه بهره‌وری مصرف انرژی انجام داده که تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل ترکیبی، تقویت شبکه‌های توزیع برق به منظور کاهش تلفات برق و غیره از جمله این فعالیت‌ها بوده است.
سجادی با بیان این که هم اکنون ٥٠ درصد انرژی در بخش ساختمان‌ها و منازل مصرف می‌شود، تصریح کرد: به منظور کاهش مصرف انرژی در ساختمان‌ها به کمک بخش‌های مردم نهاد نیاز داریم، زیرا صرفه جویی در این بخش، آلایندگی‌ها و هزینه‌های زیست محیطی را کاهش می‌دهد.
مدیرعامل سازمان بهره‎وری انرژی ایران به نقش شهرداری‌ها در حوزه بهره‌وری انرژی اشاره کرد و گفت: شهرداری نهادی قدرتمند و تاثیرگذار بر روی شهروندان بوده که می‌توانند نقش بسزایی در بهره‌وری انرژی و توسعه محیط زیست شهری ایفا کنند.
وی ادامه داد: سازمان بهره‎وری انرژی ایران، سال گذشته موفق شد با توزیع لامپ‌های پربازده صرفه جویی قابل ملاحظه‌ای در حوزه انرژی ایجاد کند، همچنین با بهبود رتبه‌های برچسب انرژی در کولرها و وسایل سرمایشی و نصب کنتورهای هوشمند برق برای مشترکین بزرگ، مصرف برق مدیریت و کنترل خواهد شد.
محمد مهدی گلمکانی، رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران نیز در این مراسم با اشاره به این که فعالیت‌های خوبی در حوزه انرژی و محیط زیست در شهرداری تهران انجام شده است، گفت: مردم باید در بحث مهم بهره‌وری انرژی ورود پیدا کنند، امروز صدمات زیادی از حوزه آلودگی هوا به مردم وارد شده است، سلامتی حق مردم است و هیچ فردی نمی‌تواند این حق را از مردم سلب کند.
وی افزود: مردم باید در حوزه محیط زیست شهری فعال‌تر عمل کنند، البته شهرداری نیز امروز تنها یک نهاد خدماتی نیست و به نهادی اجتماعی بدل شده که این موضوع در استفاده حداکثری از شهروندان در بخش بهره‌وری انرژی و توسعه محیط زیست شهری تاثیرگذار است.
در پایان این مراسم، مدیرعامل سازمان بهره‌وری انرژی ایران و رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران به منظور اصلاح الگوی مصرف انرژی در ساختمان‌ها، کاربرد و نگهداری تجهیزات هوشمند موتورخانه‌ها، ابزارها و تجهیزات کاهنده مصرف و برگزاری مشترک کارگاه‌های آموزشی در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی تفاهم‌نامه‌ای مشترک امضا کردند.
منبع: شانا
نام:
ایمیل:
* نظر: