کد خبر: ۳۸۹۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۲
وزیر نیرو خبر داد
وزیر نیرو گفت: برنامه داریم امسال آبرسانی دو هزار روستا را به پایان ببریم و تا امروز یک هزار و ۴۸۶ روستا از آب مناسب برخوردار شده اند.
حمید چیت‌چیان صبح امروز در سفر به شهرستان قلعه گنج اظهار کرد: آبرسانی به مردم روستاها که از اقشار مولد هستند در جهت تحقق اهداف امام مبنی بر پیاده سازی عدالت اجتماعی و فرمایشات رهبری، انجام می‌شود.
وی افزود: وزارت نیرو مجموعا آبرسانی در ۹۲۴ مجتمع روستایی را در دستور کار دارد و در اعتبارات بودجه ۹۲ هیچ ردیف ملی برای آبرسانی روستایی نداشته ایم.
چیت چیان بیان کرد: دولت برای سال ۱۳۹۳ مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان برای آب در نظر گرفته بود و برای امسال ۵۰۰ میلیون دلار پیش بینی کرد، همچنین۴۰۰ میلیارد تومان ردیف در نظر گرفته و ۱۰۰ میلیارد تومان از محل عوارض پیش‌بینی شد که یک تحول بسیار بزرگ محسوب می شود.
وزیر نیرو تصریح کرد: برنامه داریم امسال آبرسانی دو هزار روستا را به پایان ببریم و تا امروز یک هزار و ۴۸۶ روستا از آب مناسب برخوردار شدند که ۷۸۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار داده است.
چیت چیان یادآوری کرد: امروز مجتمع های آبرسانی ۱۴۱ روستا در استان های کرمان، لرستان و یزد افتتاح و ۶۰ هزار نفر جمعیت را شامل می شود.
وی با بیان اینکه اکنون ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر در پروژه های آبرسانی روستایی کشور مشغول به کار هستند گفت: ۶۱۰ نفر عوامل و با نیروهای دفتری هستند، در طرح های آبرسانی ۲۰ هزار و ۲۰۰ نفر اشتغال مستقیم و ۵۰ هزار نفر نیز به صورت غیرمستقیم فعالیت می کنند.
وزیر نیرو خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۰ هزار کیلومتر لوله پلی اتیلن و ۹۵ کیلومتر لوله فولادی کار شده که فعالیت عظیمی است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار