کد خبر: ۳۸۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۲
منابع آگاه صنعت نفت عراق روز دوشنبه (٢٤ آبان ماه) گفتند که عراق قصد دارد صادرات نفت خام بصره از بندرها و پایانه های جنوبی این کشور را در ماه آینده (دسامبر) به سه میلیون و ١٦٣ هزار بشکه در روز برساند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، حجم صادرات ماه دسامبر عراق، پائین‎ترین میزان در چهار ماه اخیر خواهد بود. این در حالیست که صادرات ماه اکتبر این کشور به منظور معافیت از طرح محدود کردن عرضه سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) برای محدود کردن عرضه بیش از میزان برنامه ریزی بود.
این منابع بر اساس برنامه بارگیری اولیه شرکت دولتی بازاریابی نفت عراق (سومو) گفتند که قرار است صادرات نفت خام سبک بصره در ماه دسامبر به دو میلیون و ٤٣٧ هزار بشکه در روز برسد.
این منابع افزودند: صادرات روزانه نفت خام سنگین بصره نیز از ٩٠٠ هزار بشکه در ماه جاری (نوامبر) به ٧٢٦ هزار بشکه در ماه دسامبر کاهش خواهد یافت.
بغداد هفته گذشته قیمت‌های ماه دسامبر هر دو نوع نفت را برای آسیا افزایش داد و قیمت نفت خام سبک بصره را با کم‎ترین تخفیف از اکتبر ٢٠١٢ تعیین کرد.
به گفته معامله‎گران، این افزایش بها ممکن است موجب کاهش تقاضا و محدود شدن اختلاف قیمت برای تک محموله های نفت خام سبک بصره برای تحویل در ماه دسامبر شود.
تولید نفت خام عراق در ماه اکتبر سال جاری (٢٠١٦)، چهار میلیون و ٧٧٦ هزار بشکه در روز بوده که از برآورد اوپک، ٢١٥ هزار بشکه بیشتر است.
همچنین بر اساس بررسی رویترز، میزان تولید روزانه کشورهای عضو اوپک در ماه سپتامبر ٣٣ میلیون و ٦٠٠ هزار بشکه و میزان تولید عراق در این دوره زمانی چهار میلیون و ٤٣٠ هزار بشکه بود.
گزارش اوپک بر اساس برآورد منابع ثانویه نیز حاکیست که تولید نفت عراق در ماه اوت، چهار میلیون و ٦٣٨ هزار بشکه در روز بود.
منبع: شانا
نام:
ایمیل:
* نظر: