کد خبر: ۳۸۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۳
در معاملات امروز رخ داد
امروز دماسنج بازار سرمایه ۱۰۵ واحد افت کرد و به رقم ۷۹ هزار و ۲۳۶ واحد رسید. اکثر نمادها در گروه خودرو امروز شاهد روند کاهشی بودند همچنین به جز اندک نمادهایی در گروه فلزات اساسی باقی آنها روند کاهشی را تجربه کردند.
امروز سه‌شنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران از ابتدای باز شدن معاملات شاهد روند صعودی بود و در ۳۰ دقیقه اول تا رقم ۷۹ هزار و ۴۴۱ واحد بالا رفت، اما از آن زمان به بعد با فرود و فرازهایی همراه شد و در نهایت نسبت به روز گذشته ۱۰۵.۲۹ واحد افت کرد و در تراز ۷۹ هزار و ۲۳۶.۲ واحدی ایستاد.
همچنین شاخص کل هم‌وزن ۲.۸ واحد رشد کرد و به رقم ۱۵ هزار و ۹۰۶ واحدی رسید. علاوه بر این شاخص آزاد شناور با ۳۰۲ واحد افت همراه بود و رقم ۸۸ هزار و ۵۲۹ واحدی را تجربه کرد.
شاخص بازار اول نیز افت ۲۷۰ واحدی را تجربه کرد و در تراز ۵۶ هزار و ۱۵۷ واحدی نشست. علی رغم این افت شاخص بازار دوم توانست نزدیک به ۹۰۰ واحد رشد کند و در کانال ۱۶۹ هزار و ۱۳۷ واحدی قرار بگیرد.
نماد شرکت نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) بیشترین تاثیر را در نوسانات صعودی شاخص کل داشت و نماد شرکت ملی صنایع مس ایران بیشترین تاثیر را در افت دماسنج بازار سرمایه به دوش کشید. پس از این نماد شرکت‌های گسترش نفت و گاز پارسیان معدنی و صنعتی چادرملو و پتروشیمی پردیس بیشترین اثر را در فرازوفرودهای شاخص کل داشتند.
در نماد تاپیکو که بیشترین اثر را در شاخص داشت عرضه ۷۵ درصدی حقیقی‌ها و خرید ۹۷ درصدی آنها مشاهده می‌شد، همچنین در نماد ملی صنایع مس ایران حقیقی‌ها ۸۱ درصد فروش و ۶۹ درصد خرید را انجام دادند.
امروز بیشترین حجم معامله را نماد حق تقدم سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی به خود اختصاص داد به‌طوری که در این نماد ۱۶۸ میلیون و ۷۴۱ هزار سهم به ارزش بیش از هفت میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت.
در نماد سرمایه‌گذاری بهمن ۱۳۷ میلیون و ۴۰۰ هزار سهم به ارزش بیش از ۱۸ میلیارد تومان تنها در یک معامله درون‌گروهی معامله شد، همچنین بیشترین ارزش معامله امروز مربوط به یک معامله درون‌گروهی در نماد شرکت معادن روی ایران بود به‌طوری که در این نماد ۹۱ میلیون و ۱۰۷ سهم به ارزش بیش از ۳۱ میلیارد و ۴۰۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به کدهای درون‌گروهی واریز شد.
خودرویی‌ها برای چندمین روز پیاپی شاهد روند ریزش قیمتی بودند و در این گروه اکثر قریب به اتفاق نمادها شاهد روند کاهشی بودند. در این گروه ۸۲ میلیون و ۹۶۵ هزار سهم به ارزش بیش از ۱۴ میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت.
همچنین در گروه فلزات اساسی به غیر از اندک نمادهایی اکثر نمادها شرایط کاهش قیمتی را تجربه کردند. در این گروه ۸۲ میلیون و ۹۲۳ هزار سهم به ارزش ۲۲ میلیارد و ۲۲۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد.
ارزش معاملات امروز به رقم ۲۷۳ میلیارد و ۲۲۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۲۰۱ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۷۱ هزار و ۶۷۱ نوبت دادوستد بود.
آیفکس نیز امروز ۱.۶ واحد کاهش یافت و به عدد ۸۴۱.۱ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران رقم ۱۰۲ میلیارد و ۴۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را تجربه کرد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۱۵۷ میلیون و ۷۸ هزار سهم و اوراق قابل معامله طی ۱۹ هزار نوبت دادوستد بود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر: