کد خبر: ۳۸۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
با ظرفیت تولید 1/58میلیون بطری رقم خورد ،
یکی ازموضوعات مهمی که امروزه بسیاری از تولیدکنندگان به آن توجه می‌کنند، فناوری وبهره‌گیری ازتجهیزات پیشرفته تولید است. موضوعی که درکارخانه آب دماوند توجه ویژه‌ای به آن می‌شود. این کارخانه با دراختیار داشتن سه خط تولید، چهار واحد آزمایشگاهی وهمچنین خط تولید پریفرم، یکی از مدرن‌ترین کارخانه‌های تولید آب بسته‌بندی درایران است.

 کارخانه دماوند در زمینی به مساحت 66 هزارمترمربع در نزدیکی چشمه اعلا در شهرستان دماوند واقع شده و ظرفیت اسمی تولید آن برابر با یک میلیون و 580 هزار بطری در روز برآورد می‌شود.در حال حاضر، در سالن اصلی کارخانه دماوند، سه خط تولید شامل یک خط 36 هزار (بطری در ساعت) کرونس Kroness و دو خط 20 هزار و 10 هزار (بطری در ساعت) سیدل Sidel و همچنین کارخانه تولید پریفرم با ظرفیت تولید 27 تن در روز وجود دارد که این تجهیزات در کنار داشتن آزمایشگاه‌ها و سیستم‌های کنترلی مجهز، این واحد صنعتی را به یکی از به‌روزترین تولید‌کنندگان صنعت آب بسته‌بندی تبدیل کرده است.میشل راسکائو، مدیرعامل کارخانه آب‌ دماوند، درباره فناوری پیشرفته این کارخانه گفت: «کارخانه آب دماوند با مشارکت شرکت دنون، و در پی افزایش تقاضا در بازار و ایجاد تنوع در محصولات خود، و همچنین به‌منظور بالا بردن ظرفیت و کیفیت محصولات، در سال 1388 اقدام به نصب یکی از پیشرفته‌ترین خطوط تولید در ایران و خاورمیانه کرد. آزمایشگاه دماوند نیز شامل چهار بخش جداگانه آنالیز میکروبی، شیمیایی، فیزیکی و تست بسته‌بندی و تست اروگانولپتیکی با بهره‌برداری از آزمایشگاه آکوا لب Aqualab پاریس است.»علیرضا آزاد مدیر کارخانه دماوند درباره مراحل کار این واحد چنین توضیح داد: «در این آزمایشگاه در 50 مرتبه آزمایش کیفی روزانه، 124 فاکتور روی تمامی محصولات بررسی می‌شود که این سیستم در نوع خود منحصربه‌فرد است. درواقع تولید محصولات دماوند با بهره‌گیری از سیستم میکروفیلتراسیون پیشرفته و با عبور از شش مرحله مختلف صورت می‌گیرد. همچنین نمونه محصولات، نه تنها برای آزمایشگاه‌های معتبر داخلی بلکه برای آزمایشگاه‌های دنون در فرانسه نیز ارسال می‌شوند تا از انطباق نمونه‌های دماوند با تمامی استاندارد‌های ملی و جهانی اطمینان حاصل شود

کامل‌ترین سبد محصول

شرکت آب دماوند به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده آب بسته‌بندی در کشور، در طول سالیان گذشته تحقیقات و فعالیت‌های بسیاری درباره فرهنگ‌سازی مصرف آب ترتیب داده است. این شرکت با توجه به نتایج تحقیقات خود که با انستیتو تحقيقات تغذیه‌ای و صنايع غذايی کشور انجام داده، به این نکته دست یافت که شهروندان تهرانی خصوصاً زنان و کودکان بسیار پایین‌تر از میزان سرانه جهانی مایعات مصرف می‌کنند. همچنین نتایج تحقیق دیگری حاکی از آن است که 85 درصد دختران 8 تا 13 سال و 90 درصد پسران این رده سنی کمتر از سرانه استاندارد جهانی مایعات می‌نوشند. این مسئله باعث شد تا دماوند به فکر تولید بطری آب کودک بیفتد که شاید بتواند با ظاهری متفاوت و جذاب برای کودکان، آن‌ها را به نوشیدن مایعات سالم خصوصاً آب ترغیب کند؛ به این امید که نوشیدن مایعات سالم از کودکی به بخشی از فرهنگ این نسل تبدیل شود.در پی این تصمیم و با شروع تولید بطری آب کودکان، دماوند توانست با تولید محصولات خود در پنج نوع بسته‌بندی که شامل بطری خانواده (یک و نیم لیتری)، بطری ورزشی (820 میلی‌لیتری)، بطری هر روز (500 میلی‌لیتر)، بطری بچه‌ها (350 میلی‌لیتر) و بطری جیبی (296 میلی‌لیتر) است، کامل‌ترین سبد محصولی در میان تولیدکنندگان این صنعت را از آن خود کند.

نوشیدن مایعات دغدغه دماوند

شرکت آب‌ دماوند، دعوت به نوشیدن مایعات سالم را مأموریت خود قرار داده و همواره به شکل‌های گوناگونی درصدد فرهنگ‌سازی مصرف آب به‌عنوان سالم‌ترین نوشیدنی بوده است. ازجمله فعالیت‌هایی که تاکنون این شرکت به‌عنوان یکی از مهم‌ترین تولید‌کنندگان آب بسته‌بندی در ایران انجام داده، می‌توان به همکاری‌های مؤثر شرکت دماوند با انستیتو تحقیقات تغذیه‌ و صنایع غذایی کشور اشاره کرد که یکی از آن‌ها برگزاری همایش آب در سلامت و تغذیه با حضور متخصصان و پزشکان برجسته بوده است. همچنین به‌منظور بالا بردن سطح آگاهی در ارتباط با مصرف آب و بیماری‌های کلیوی، حامی روز جهانی کلیه در ایران بوده و تحقیقات و فعالیت‌های دیگری نیز درباره مصرف آب ترتیب داده که نتایج آن نیز به‌صورت گزارش‌های رسمی در اختیار رسانه‌ها و کارشناسان قرار گرفته است. از سویی دیگر این شرکت به‌منظور ترویج فرهنگ نوشیدن مایعات سالم و آب، اقدام به برپایی ایستگاه‌های شادابی در نقاط مختلف کشور کرده ‌تا ضمن تشویق مردم به نوشیدن مایعات سالم، درباره مزایای نوشیدن آب و ارتباط آن با سلامت بدن و همچنین مضرات کم‌آبی در سلامت و زندگی روزمره نیز اطلاع‌رسانی کند.

برچسب ها: آب معدنی ، دماوند ، فناوری
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار