کد خبر: ۳۸۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸
یک تاجر فرانسوی مدعی شد سه چمدان پول از طرف «معمر قذافی» رهبر سابق لیبی به کمپین انتخاباتی «نیکولاس سارکوزی» رییس‌جمهوری سابق فرانسه، تحویل داده است.
به گزارش گاردین،«نیکولاس سارکوزی» رییس‌جمهوری سابق فرانسه، در آستانه رقابت‌های مقدماتی ریاست‌جمهوری این کشور، بار دیگر به دریافت کمک‌های مالی غیر موجه از رهبر سابق لیبی در زمان رقابت برای ریاست‌جمهوری فرانسه در سال ۲۰۰۷، متهم شد.بررسی پرونده کمک‌های مالی «معمر قذافی» رهبر سابق لیبی به کمپین انتخاباتی سارکوزی از سال ۲۰۱۳ آغاز شده و تاکنون ادامه داشته است.

 «زیاد تقی‌الدین» تاجر لبنانی  فرانسوی مدعی شد سه چمدان پول حاوی پنجاه میلیون یورو کمک‌های مالی قذافی را در سال ۲۰۰۷ از لیبی به فرانسه منتقل کرده و به کمپین سارکوزی تحویل داده است.اتهامات این تاجر فرانسوی می تواند به نامزدی سارکوزی برای رقابتهای انتخاباتی ریاست جمهوری فرانسه لطمه وارد کند. امانوئل ماکارون وزیر سابق اقتصاد کابینه فرانسوا اولاند به زودی نامزدی خود را برای ریاست جمهوری اعلام میکند. در سال 2013 دادگاهی عالی در فرانسه کمپین سارکوزی را به پولشویی  ، فساد و سواستفاده از بودجه عمومی متهم شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار