کد خبر: ۳۸۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰
برنامه جهانی غذا و سازمان فائو در بیانیه مشترک از کاهش تولید مواد غذایی در سوریه به دنبال جنگ‌ در این کشور خبر دادند، در این راستا نیز ساکنان حلب در اعتراض به احتکار مواد غذایی و افزایش قیمت‌ها دست به تظاهرات زدند.
سازمان خوار و بار و کشاورزی سازمان ملل (فائو) و برنامه جهانی غذا در بیانیه مشترکی اعلام کردند که بسیاری از کشاورزان در سوریه به دلیل افزایش قیمت بذر و کود نتوانستند رسیدگی خوبی به محصولات‌شان داشته و از این رو محصولات کشاورزی زیادی خسارت دیده است.

این دو آژانس وابسته به سازمان ملل تاکید کردند: تولید گندم در سوریه از ۳.۴ میلیون تن پیش از آغاز جنگ در پنج سال گذشته به ۱.۵ میلیون تن در سال جاری میلادی کاهش یافته است.فائو در مه گذشته اعلام کرد که میانگین تولید مواد غذایی در سوریه نسبت به میزان آن در دوره قبل از جنگ ۴۰ درصد کاهش داشته است. بخش‌های کشاورزی، صنعت و اقتصاد سوریه از زمان آغاز درگیری‌ها در مارس سال ۲۰۱۱ رو به وخامت رفته و سوریه شاهد شرایط معیشتی بسیار بد، افزایش قیمت‌ها و کاهش شدید ارزش پول خود در مقایسه با دیگر ارزها و نیز افزایش قیمت طلا بوده است.در عین حال برخی منابع در میان مخالفان سوری در پایگاه‌های اجتماعی از تظاهرات در اعتراض به افزایش قیمت‌ها و احتکار مواد غذایی در شهر حلب خبر دادند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار