کد خبر: ۳۹۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۲
تامین مالی سایپا از بورس
سایپا ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مرابحه با نرخ ۱۸ درصد در بازار سهام پذیره‌نویسی و منتشر کرد.
مهدی جمالی - مدیر عامل سایپا - در این باره اظهار کرد: انتشار اوراق مرابحه فرصت مناسبی است تا به جای وابستگی به سیستم بانکی از بازار سرمایه استفاده کنیم.
وی با بیان این‌که تلاش می‌کنیم از روش‌های مدرن موجود در بازار سرمایه برای تامین مالی استفاده کنیم، خاطر نشان کرد: مهم‌ترین کار صنعت این است که نقدینگی‌های خرد را جذب کند که انتشار اوراق مرابحه نیز در این راستا صورت گرفته است.
مدیر عامل گروه ساپیا ادامه داد: روز گذشته رکورد تولید روزانه سایپا با تولید ۲۴۸۳ دستگاه خودرو شکسته شد. تاکنون نیز ۴۰ درصد رشد تولید نسبت به گذشته داشته‌ایم. ضمن آنکه تمام تولیدات تا پایان بهمن‌ماه پیش‌فروش شده و برخی پیش‌فروش‌ها به سال آینده کشیده شده است.
وی در رابطه با زمان نهایی شدن قرارداد سایپا و سیتروئن اظهار کرد: قرارداد ساپیا و سیتروئن نهایی شده و امروز مجوز سازمان سرمایه‌گذاری خارجی کشور منتشر خواهد شد و این اولین بار است که یک شرکت خارجی مستقیما ۵۰ درصد سهم یک خودروسازی را خریداری می‌کند.
مدیر عامل سایپا درباره دلیل توقف نماد سایپا نیز ادامه داد: توقف نماد به دو دلیل افزایش سرمایه در پارس خودرو و انتشار اوراق صورت گرفته و به زودی نماد بازگشایی خواهد شد.
وی ادامه داد: مذاکرات خوبی با خودروسازان خارجی برای همکاری مشترک داریم که از جمله این شرکت‌ها کیاموتورز کره جنوبی است. با رنو نیز از گذشته شریک هستیم و امسال نیز تولید محصولات این شرکت در سایپا به شدت افزایش یافته است.
جمالی اظهار کرد: پارس خودرو طبق قرارداد منعقد شده در گذشته نماینده انحصاری نیسان در ایران است و مذاکره با این شرکت در جریان است.
در این مراسم حسن قالیباف اصل مدیر عامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران اظهار کرد: اوراق مرابحه راه مناسبی برای تامین مالی و سرمایه‌ در گردش صنایع است.
وی با بیان این که یکی از اقدامات برای کاهش هزینه‌های تولید کاهش نرخ اوراق است، خاطر نشان کرد: نرخ تامین مالی باید کاهش یابد و این نرخ در حال حاضر ۱۸.۵ درصد شده که اتفاق خوبی است.  
مدیر عامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران تصریح کرد: در دور جدید فعالیت‌ها اقدامات لازم برای تقویت زیرساخت‌های بازار سرمایه از جمله نرم‌افزار معاملاتی و غیره پیگیری می‌شود. همچنین تامین مالی صنعت جزو برنامه‌های بازار سرمایه است.
نام:
ایمیل:
* نظر: