کد خبر: ۳۹۰۲۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
رئیس‌جمهور:
رئیس‌جمهور، شکستن امید و نشاط مردم را خیانت دانست و با تاکید بر اینکه مردم از نزاع و انشقاق رنج می‌برند، گفت: ملت ایران برای پیشرفت تصمیم خود را گرفته است؛ همه باید همراه شوند.
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان البرز گفت: دولت در اقتصاد حرفی جز اقتصاد مقاومتی ندارد و عزت، رونق و رفاه کشور در گرو اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به همدلی و همگامی میان مسئولان استان البرز و ضرورت تقویت بیش از پیش این همدلی، اظهار کرد: همدلی و همفکری بیشتر توقع مردم از مسئولان است. به هر میزان که همدل‌تر و هفمکرتر باشیم، کارها سریعتر انجام می‌گیرند و مردم هم همین را از ما می‌خواهند. مردم از نزاع‌ها و رقابت‌های غیرسالم میان حتی جناح‌ها رنج می‌برند و اصلا خوشحال نیستند.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت حفظ محیط زیست و استفاده بهینه از منابع آبی کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به خشکسالی و شرایط آب و هوایی کشور راهی جز کشاورزی نوین نداریم و بیشترین تلاش این دولت برای حفظ منابع آبی بوده به گونه‌ای که می‌توان گفت میزان سرمایه‌گذاری دولت یازدهم برای بخش آب، در هیچ دولتی تکرار نشده است.

رئیس‌جمهور با قدردانی از وزارت جهاد کشاورزی گفت: این وزارتخانه از ابتدا طبق برنامه‌ای که برای آن طراحی‌شده گام برداشت و امروز در این بخش به سمت خوداتکایی حرکت می‌کنیم.

روحانی با بیان اینکه "تحریم‌ها مثل جنگ تحمیلی ظالمانه بود؛ ایستادیم و برنامه‌ریزی کردیم"، گفت: برای فائق آمدن بر مشکلات در هر بخشی، برنامه‌ریزی‌های خاص خود و استفاده از ابزارهای مرتبط را می‌طلبد.

رئیس شورای عالی امنیت ملی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای اظهار کرد: از روز اول شرط کردم که خط قرمز من برای مذاکرات لغو قطعنامه‌ها و تحریم‌های سازمان ملل است و این در حالی بود که بسیاری از مسئولان و کارشناسان لغو قطعنامه‌ها را باور نداشتند.

رئیس‌جمهور موفقیت در مذاکرات برابر قدرت‌های بزرگ را نتیجه هدایت مقام معظم رهبری و حمایت مردم دانست و گفت: هرچند که هنوز برخی‌ها مسأله را درک نمی‌کنند، اما در روند مذاکرات و برجام کار عظیمی در تاریخ انجام شده و دوست و دشمن می‌دانند در توافق هسته‌ای ملت ایران و رهبری ایران چه کار بزرگی انجام داده‌اند.

روحانی با تاکید بر اینکه "همه کارها شدنی است اگر ما از تمام ابزار و قدرت لازم و اندیشه و حمایت مردم برخوردار باشیم"، افزود: آن روزی که امام می‌گفت ما باید بر استبداد و استعمار پیروز شویم کسی باورش نمی‌شد اما امام پیروز شد، چراکه یک اراده ملی و جمعی پشت سر امام بود. اگر یک ملت متحد به صحنه بیایند در هر مساله‌ای پیروز می‌شویم و پیروزی انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و مذاکرات هسته‌ای این موضوع را نشان داد.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: امروز ملت ایران برای پیشرفت این کشور تصمیم گرفته است و ما حتما در این راه پیروز می‌شویم. ملت راه پیشرفت کشور و حرکت به سمت تعالی و رونق را انتخاب کرده است.

روحانی با اشاره به اینکه "سرمایه خارجی در استان‌ها بعد از برجام چندین برابر شده است"، افزود: به طور نمونه جذب سرمایه خارجی دراستان در سال 92 رقم 26 میلیون دلار بود اما اکنون به 510 میلیون دلار رسیده است.

وی با بیان اینکه "امروز یک حرکت نشاط و امید در جامعه آغاز شده است"، تصریح کرد: آنهایی که امید و نشاط مردم را می‌خواهند از بین ببرند، خیانت بزرگ به مملکت می‌کنند.

روحانی ادامه داد: ما باید برای رونق و آبادانی کشور دست به دست هم دهیم. ما راه درستی را انتخاب کرده‌ایم؛ راهی که به پیشرفت و رونق اقتصاد کشور و تحول در آن منتهی خواهد شد.

رئیس‌جمهور با طرح این پرسش که "چرا نباید کشور از رشد 8 درصدی برخوردار باشد؟" گفت: سرمایه و سرمایه‌دار قانونمدار، باید مورد احترام باشد.

روحانی تلاش برای رونق اقتصادی و اقتصاد مقاومتی را تصمیم درست مردم دانست و افزود: حرف دولت غیر از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیست. مسیر ما مسیر درستی است، مسیر ملت ما درست است، چراکه اشتغال، عزت و رفاه اجتماعی و معیشت با رونق اقتصادی درست می‌شود.

رئیس‌جمهور همچنین گفت: رونق اقتصادی، علم و فناوری و وحدت و انسجام سه اصل مورد تاکید رهبری بودند و همین سه اصل می‌توانند ما را نجات دهد.

روحانی در ادامه تاکید کرد که مساله قطار چهارخطه تهران - کرج تا پایان امسال اجرایی می‌شود و البرز می‌تواند مرکز تحقیقات دارویی کشور باشد.

رئیس‌جمهور در بخش نخست سخنان خود نیز با بیان اینکه "با مردم دیار البرز انس داشته و دارم"، از استقبال صمیمانه مردم استان البرز از کاروان تدبیر و امید قدردانی کرد و گفت: این استقبال، وظایف خادمان را سنگین‌تر می‌کند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار