کد خبر: ۳۹۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲
رییس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین در برنامه "تیتر امشب" بیمه را یکی از بهترین راهکارهایی دانست که در هنگام وقوع حادثه به کمک زائران می آید .
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بیمه دانا، علی اصغر احمدی با اشاره به مراسم اربعین امسال و تمهیدات اندیشیده شده برای رفاه حال زائران اربعین گفت: هلال احمر امسال خدمات درمان سرپایی به زائران ارائه می دهد و هزینه ای از زائرانی که به عراق رفته اند دریافت نمی کند . آنچه که مهم است و مردم باید بدانند این است که ورود به بیمارستان های عراق حدود 10 تا 80 دلار هزینه خواهد داشت که این رقم را هلال احمر و دولت ایران تقبل کرده اند، به همین دلیل از زوار خواهش کردیم که از بیمه استفاده کنند .
وی افزود: برخی شبهه ایجاد کردند که چرا در ایام اربعین باید بیمه تهیه کرد؟ اول افرادی که به خارج سفر می کنند می دانند که بدون داشتن بیمه نامه معتبر، حتی ویزا هم صادر نمی شود که این امر در بیشتر کشورها حاکم است . دوم اینکه وقتی سازمان حج و زیارت ثبت نام را شروع کرد با هدف کاهش هزینه ها و با توجه به تکالیف محوله، قراردادی با بیمه دانا منعقد شد که هزینه بیمه پرداخت شود .
احمدی تاکید کرد : حادثه ای که در سامرا اتفاق افتاد و باعث شهادت و زخمی شدن عده ای از هموطنانمان شد، چه کسی باید این هزینه ها را پرداخت کند و اگر به این تعداد افزوده شود، چه کسی هزینه ها را می پردازد؟ قطعا یک ریال هم نمی توان از بودجه دولت استفاده کرد، زیرا دستگاه های نظارتی بر این امر نظارت خواهند داشت .
رییس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین یادآور شد: در حال حاضر 16 نفر در بیمارستان ها بستری شدند که هم همکاران بیمه دانا و هم همکاران هلال احمر در کنار آنها حضور دارند که 13 نفر در بیمارستان مستشفی الاحسین(ع) در کربلا و 3 نفر در نجف بستری هستند که می کوشیم برخی از آنها را به کشور منتقل کنیم .
وی افزود : اگر حادثه یا انفجاری رخ دهد، بیمه یکی از بهترین راهکارهایی است که می توان به زائران ارائه کرد .

نام:
ایمیل:
* نظر: