کد خبر: ۳۹۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۸
بعد از امضای توافق نامه ابتدایی سند تاسیس کریدور خلیج فارس به دریای سیاه، هیات های کارشناسی این امر را بررسی خواهند کرد و در کوتاه ترین زمان ممکن سند نهایی به امضای وزرای کشورهای عضو خواهد رسید.

محمد جواد عطرچیان – مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه های جاده ای سازمان راهداری، در گفت وگو با ایسنا، با بیان این مطلب تصریح کرد: خوشبختانه با توجه به نگاه مثبتی که کشورهای منطقه به تاسیس این کریدور جدید داشتند در طول ماه های گذشته پیشرفت های قابل توجهی در این زمینه به دست آمده است.

به گفته وی پس از آنکه نمایندگان کشورها ایران، آذربایجان، ارمنستان، گرجستان، بلغارستان و یونان نخستین گام را در تهیه سند تاسیس این کریدور برداشتند، کار هیات های کارشناسی برای تکمیل مراحل مربوط به این کریدور کلید خورده است.

مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه های جاده ای سازمان راهداری با بیان اینکه در حال حاضر تاسیس این مسیر از سوی هیات های کارشناسی بررسی می شود، اظهار کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته و در جریان مذاکرات با طرف های دخیل در این کریدور تلاش شده است که در طول هفته های آینده جلسات کارشناسی نهایی شود و گامی دیگر در این رابطه برداشته شود.

عطرچیان ادامه داد: با نهایی شدن کار از سوی تیم های کارشناسی، طرح به وزرای حمل و نقل و راه کشورهای عضو تحویل داده خواهد شد تا با امضای نهایی این کریدور کار خود را آغاز کند.

وی درباره احتمال حضور کشورهای جدید در این کریدور نیز گفت: با توجه به شرایط مناسبی که این کریدور دارد تقاضا برای عضویت در آن وجود داشته و به طور مثال کشور رومانی اعلام آمادگی کرده به این مسیر بپیوندد.

عطرچیان افزود: باید منتظر ماند تا کار به مرحله نهایی رسیده و به امضای وزرا برسد. پس از آن در جریان جلسات مشترک درخواست عضویت جدید بررسی خواهد شد و در صورت امکان این موضوع به تصویب می رسد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار