کد خبر: ۳۹۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۱
چیت چیان در دیدار با دبیرکل منشور بین المللی انرژی:
وزیر نیرو کشورمان گفت: نقش جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور دارنده بزرگترین منابع انرژی های فسیلی در تامین امنیت انرژی جهان بسیار تعیین کننده است.
یک روز پس از پیوستن جمهوری اسلامی ایران به منشور بین المللی انرژی، چیت چیان وزیر نیرو کشورمان با «اوربان راسناک» دبیرکل این نهاد بین المللی دیدار و در خصوص راه های ایفای نقش فعال از سوی جمهوری اسلامی ایران در تحقق اهداف منشور گفتگو کرد.
چیت چیان با اشاره به اینکه نقش جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور دارنده بزرگترین منابع انرژی های فسیلی در تامین امنیت انرژی جهان بسیار تعیین کننده است، اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران برای اجرای تعهدات خود در کاهش تولید کربن و افزایش استفاده از انرژی های نو در چارچوب توافقنامه پاریس بسیار جدی است.
وزیر نیرو با اشاره به تجربیات جمهوری اسلامی ایران در ایجاد شبکه مبادله و انتقال برق با هفت کشور منطقه، پیشنهاد کرد علاوه بر خطوط انتقال نفت و گاز، تبادل برق و ایجاد شبکه های برق نیز مد نظر کشورهای عضو قرار گیرد.
راسناک هم با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران بازیگر مهمی در صحنه انرژی جهانی است، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران می تواند از طریق ارائه تجربیات خود به کشورهای عضو در حوزه نفت، گاز و برق و همچنین تامین پرسنل تخصصی دبیرخانه، میزبانی نشست های مختلف منشور و همکاری در تدوین قواعد انرژی  در صحنه معادلات انرژی جهانی نقش فعالی ایفا کند.
بر اساس این گزارش، صبح امروز (شنبه) شش آذر، بیست و هفتمین کنفرانس وزرای منشور بین المللی انرژی در توکیو آغاز به کار کرد. چیت چیان قرار است در این کنفرانس به تشریح دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران در حوزه امنیت و معلولان انرژی بپردازد.
وزیر نیرو روز جمعه علاوه بر امضای سند عضویت ناظر جمهوری اسلامی ایران در منشور بین المللی انرژی، با وزیر امور خارجه ژاپن، معاون وزیراقتصاد تجارت وصنعت این کشور، رییس آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) و مدیران ارشد تعدای از بنگاه های اقتصادی بزرگ ژاپن دیدار و تبادل نظر کرد.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر: