کد خبر: ۳۹۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران:
جلسه شورای مدیران با حضور مرتضی اکبری مدیرعامل و صمدی و غفاری اعضای هیات مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران، در محل دفتر کار وی برگزار شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی و بازاریابی بانک قرض الحسنه مهر ایران، مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با اشاره به محورهای جلسه مزبور بیان داشت: همه ادارات ذیربط باید برای تسریع در رفع مشکلات و از بین بردن نقاط ضعف تلاش نمایند.
وی با تاکید بر مشکلات تاخیر در صدور احکام انتصابات و درخواست انتقال پرسنل افزود: باید در انجام مراحل گزینش پرسنل واجد شرایط برای ارتقاء و انتصاب، تسریع صورت پذیرد و در این راستا همه ادارات باید همگام با یکدیگر عمل نمایند.
اکبری تصریح کرد: فرایند صدور احکام روسای شعب باید در بستری مناسب و ضابطه مند، در کوتاه ترین زمان ممکن انجام و در اسرع وقت ابلاغ شود.
وی با اشاره به تسهیلات مسکن و طرح های تشویقی کارکنان اظهارداشت: سنوات لازم برای پرداخت تسهیلات مسکن به کارکنان این بانک 5 ساله در نظر گرفته شده است که بازنگری و انعطاف در این خصوص ضروری به نظر میرسد.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: در این حوزه باید بررسی های لازم صورت پذیرد تا پرداخت تسهیلات مسکن کارکنان با سایر بانک ها هماهنگ شود و به منظور قدر شناسی از کارکنان ساعی، نسبت به تعدیل مدت زمان موصوف مساعدت شود.
وی  ادامه داد: همچنین در بخش بهداشت و درمان پرسنل خلاء هایی دیده می شود که نیازمند است تا با جدیت بیشتر پیگیری و رفع گردد. همکاران ما در بانک نباید دغدغه بیمه ای داشته باشند و صندوق بهداشت و درمان بانک باید مانند سایر بانک ها از شرایط مطلوب تری برخوردار شود.
در ادامه مدیر امور فن آوری اطلاعات در خصوص پروژه های ستادی بانک، سرویس های خدمات نوین و سامانه های متمرکز کارت بیان داشت: برخی از این خدمات مانند راه اندازی سامانه اعتباری و اضافه کردن راهنمای مشتریان در حوزه اعتبارات و بین الملل انجام شده است و مواردی همچون افتتاح حساب و ارائه تسهیلات آنلاین در حال پیگیری می باشد و تا پایان سال به سرویس های الکترونیکی بانک اضافه خواهد شد.
وی افزود: در حوزه اداره سازمان و برنامه ریزی، سامانه نظام پیشنهادات و قرارداد ها نیز تا پایان ماه جاری قابل بهره برداری بوده و تنها تدوین و تکمیل سامانه بخشنامه ها به سال آینده موکول خواهد شد.
پیرهادی در ادامه به تبیین اقدامات صورت گرفته در حوزه توسعه سرمایه انسانی، پشتیبانی، روابط عمومی و بازاریابی، حسابداری و بودجه پرداخت و گفت: بررسی های فنی سامانه مدیریت پذیرندگان انجام شده و پرتال جدید بانک نیز تا پایان دی ماه سال 95 تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.
وی درباره خدمات نوین بانک تصریح کرد: نسخه جدید موبایل بانک، کیف پول الکترونیکی، سامانه Top Up، اینترنت بانک حقوقی و ... نیز در مرحله تست در محیط عملیاتی هستند و بخش باقی مانده آن تا بهمن ماه امسال تکمیل و تحویل می گردد.
صادقی رئیس اداره توسعه سرمایه انسانی نیز در ادامه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه کارکنان و کمیته های مربوطه ارائه نمود و بیان داشت: در سمینار مدیران که در شهر مشهد برگزار شد، رفع  مباحث انتصابات، مطالبات معوق کارکنان، وام ضروری و مسکن، بهداشت و درمان و همچنین کسر کادر موجود در دستور کار این اداره قرار گرفت.
وی در خصوص اقدامات صورت گرفته برای رفع مشکلات انتصابات کارکنان گفت: در سال جاری آیین نامه ای برای انتصابات پرسنل تدوین شده که بر اساس آن بنا شد ارتقاء همکاران منطبق با آیین نامه مزبور صورت پذیرد.
صادقی افزود: با توجه به همکاری سایر مدیران و بر اساس تصمیمات هیات مدیره محترم بانک بخشی از این مشکلات را توانستیم حل نماییم.
وی ادامه داد: با توجه به جوان بودن بانک و مغایرت سنوات پرسنل در برخی از بخش های آیین نامه، کمیته ای تحت عنوان کمیته موارد خاص تشکیل شده و در ماه گذشته بالغ بر 96 حکم کارکنان تایید و صادر شده است.
رئیس اداره توسعه سرمایه انسانی اضافه کرد: همچنین 23 حکم مربوط به روسای شعب درجه 3 به بالا بود که با تایید مدیریت محترم عامل بانک، احکام آنها نیز صادر گردید.
وی بحث تفویض اختیار برای مدیران استان ها در بخش انتقال کارکنان و انتصاب روسای شعب درجه 4 و 5 را از دیگر مشکلات مطرح شده در این سمینار دانست و گفت: این موضوع نیز اخیرا تصویب و به استان ها ابلاغ شد.
صادقی تصریح کرد: در کمیته موارد خاص تا سطح رئیس شعبه درجه 4 می توانیم تصمیم گیری نماییم و افرادی که با داشتن شرایط مورد انتظار آیین نامه به این کمیته معرفی شده اند، حکم نزدیک به 90 درصدشان صادر شده است.
وی با اشاره به مطالبات معوق کارکنان اظهارداشت: تعداد زیادی از کارکنان شناسایی و مطالبات معوق آنها محاسبه  و پرداخت شده است. در این راستا از ادارات امور نیز استعلام نموده تا چنانچه افراد خاصی هستند که مطالبات معوق از بانک دارند را شناسایی و به اداره توسعه سرمایه انسانی معرفی نمایند.
رئیس اداره توسعه سرمایه انسانی در خصوص وام ضروری و مسکن پرسنل گفت: با همکاری اداره سازمان و حقوقی فرمها و قراردادهای جدید تهیه  وتحویل شده است و اخیرا وام های کارکنان با نرخ جدید محاسبه و پرداخت می شود.
صادقی در بحث بیمه ای و بهداشت و درمان پرسنل نیز بیان داشت: مذاکرات لازم با بیمه های مختلف انجام شده است و هرچه سریعتر نسبت به عقد و اجرای قرارداد بیمه کارکنان اقدام خواهد شد.
در ادامه چغازردی نیز به ارائه گزارش عملکرد اداره متبوعش پرداخت و گفت: تا کنون تعداد 65 مورد بازرسی ادواری و موردی توسط بازرسان مستقر در این اداره از کلیه واحدهای بانک اعم از شعب، مدیریت شعب استان ها و ادارات مرکزی صورت پذیرفته است.
وی افزود: همچنین 285 مورد بازرسی ادواری، 260 مورد بازرسی موردی و 290 مورد بازرسی از صندوق شعب توسط بازرسان استان ها انجام شده است.
رئیس اداره بازرسی و حسابرسی داخلی در رابطه با سایر فعالیت های این اداره اظهارداشت: تهیه و تنظیم برنامه زمان بندی بازرس ها، شرکت در جلسات، کمیته ها و کمیسیون ها، پاسخ به استعلامات وارده از مراجع قضایی، سازمان بازرسی کل کشور و بانک مرکزی ج.ا.ا، کنترل عملکرد دستگاه های ATM و POS، پیگیری اجرای صحیح و به موقع مصوبات هیات مدیره و ... از دیگر اقدامات این اداره می باشد.
چغازردی با اشاره به برنامه های آتی اداره بازرسی و حسابداری داخلی گفت: اصلاح و بروزرسانی چک لیست های بازرسی و برنامه ریزی لازم به منظور مانیتورینگ فعالیت شعب، پیگیری جهت راه اندازی سیستم کشف تقلب، تلاش در جهت کاهش شکایات و آموزش پرسنل بهنگام برخورد با شاکیان در دستور کار این اداره قرار دارد.
وی همچنین در خصوص ضرورت اصلاح و بهینه سازی چارت سازمانی بازرسی مدیریت شعب استان ها بر اساس سرانه شعب بیان داشت: هم اکنون چارت مدیریت شعب استان ها به صورت یکسان و فارغ از تعداد شعب دارای 2 نفر بازرس می باشند و پیشنهاد می گردد جهت بهینه سازی و توزیع مناسب برای مدیریت شعب استان ها به ازای هر 15 شعبه یک نفر بازرس اضافه گردد.
در این جلسه نقاط قوت و ضعف حوزه های مزبور مورد بررسی قرار گرفت و رهنمودهای لازم توسط اکبری مدیرعامل بانک بیان شد.
اکبری در جلسه شورای مدیران، بر اهتمام کلی ادارات در تحقق اهداف تعیین شده برای سال 95 تاکید کرد و تسریع در انجام پروژه های در دست اقدام در فرصت باقیمانده سال را خواستار شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: