کد خبر: ۳۹۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۰
شاخص کل بورس امروز (یکشنبه) با 324 واحد کاهش به رقم 80 هزار و 925 واحد رسید.
ماندگاری شاخص کل بورس در کانال 81 هزار واحدی، چندان به درازا نکشید و نماگر بازار سرمایه که هفته گذشته به این کانال صعود کرده بود، در جریان معاملات امروز همزمان با افت حجم معاملات، به کانال 80 هزار واحدی عقب نشینی کرد.
حجم معاملات امروز بازار، پایین بود، به طوری که 488 سهم و حق تقدم به ارزش بیش از یک هزار و 519 میلیارد ریال در 44 هزار و 619 نوبت خرید و فروش شد.
همه شاخص های اصلی بازار سرمایه نیز امروز افت کردند، بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) 114 واحد، شاخص کل (هم وزن) 66 واحد، شاخص قیمت (هم وزن) 53 واحد، شاخص آزاد شناور 421 واحد، شاخص بازار اول 279 واحد، شاخص بازار دوم 411 واحد و شاخص 30 شرکت برتر نیز 17 واحد کاهش یافت.
گروه های معدنی و فلزی و خودرو، در معاملات امروز سهم اصلی را در کاهش شاخص داشتند. بر این اساس، فملی (ملی صنایع مس)، فولاد (فولاد مبارکه)، کچاد (صنعتی و معدنی چادرملو)، تاپیکو (سرمایه گذاری نفت و گاز تامین)، کگل (صنعتی و معدنی گل گهر) و خودرو (ایران خودرو) با تاثیر منفی، شاخص را کاهش دادند، در مقابل شپنا (پالایش نفت اصفهان) بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشت.
بیشترین رشد قیمت در معاملات امروز به ایران ترانسفو، صنایع خاک چینی ایران، معدنی دماوند، کشت و صنعت پیاذر و تولیدی گرانیت بهسرام تعلق داشت.
بیشترین کاهش قیمت نیز به حق تقدم سیمان شرق، پتروشیمی جم، حق تقدم سرمایه گذاری غدیر، سیمان صوفیان و درخشان تهران مربوط بود.
*دادو ستد اوراق تسهیلات مسکن در دامنه قیمتی 743 تا 775 هزار ریال
در معاملات امروز فرابورس، بیش از 248 میلیون ورقه بهادار به ارزش 2 هزار و 912 میلیارد ریال در بازارهای پنج‌گانه فرابورس دست به دست شد که نشان از افزایش حجم و ارزش معاملاتی این رکن از بازار سرمایه داشت.
شاخص کل فرابورس امروز با یک و نیم واحد کاهش روبرو شد و در ارتفاع نزدیک به 868 واحدی قرار گرفت.
در جریان معاملات امروز، نماد پتروشیمی مارون بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص گذاشت.
در بازار تسهیلات مسکن نیز بیش از 49 هزار ورقه به ارزش نزدیک به 38 میلیارد ریال معامله شد که «تسه 9508» صدرنشین این بازار به لحاظ بیشترین حجم و ارزش معاملاتی بود.
امروز این اوراق در محدوده قیمتی 743 تا 775 هزار ریال دادوستد شد.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: