کد خبر: ۴۰۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۸
شرکت ملی نفت ایران و شرکت گازپروم‎نفت روسیه تفاهم‎‌نامه همکاری امضا کردند که بر اساس آن، مطالعه دو میدان نفتی چشمه‎خوش و چنگوله به این شرکت روسی سپرده شد.
صبح امروز تفاهم‎نامه همکاری شرکت ملی نفت ایران و شرکت گازپروم‎نفت روسیه با حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران و الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، امضا شد.
سلبعلی کریمی، مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران به نمایندگی از شرکت ملی نفت ایران و الکساندر دکوف، مدیرعامل شرکت گازپروم‎نفت این تفاهم‎نامه را امضا کردند.
بر اساس این گزارش، میدان نفتی چنگوله در استان ایلام در ۵۰ کیلومتری جنوب ‌شرق شهر مهران و در فاصله ۱۰ تا ۱۵ کیلومتری خط مرزی ایران و عراق (از طرف غرب و شمال غرب) و در حاشیه شمالی فروافتادگی دزفول و مابین میادین نفتی دهلران و آذر قرار دارد.افق‎های سروک بالایی و پایینی مخازن مورد نظر برای توسعه این میدان هستند و ناحیه قراردادی نیز مساحتی افزون بر ۱۱.۵ در ۲۳.۵ کیلومتر مربع را شامل می شود. ساختمان میدان چنگوله نیز تحت تاثیر زون‎های چین‌خورده و تراستی زاگرس بوده و به دلیل واقع شدن در مرز جنوبی گسل بالارود، دارای سیستم شکستگی، گسل و پیچیدگی‌های ساختمانی مختص به خود است.
میدان  نفتی چشمه‎خوش نیز در منطقه دشت عباس استان ایلام، در فاصله ۵۲ کیلومتری از جنوب شهرستان دهلران و ۷۰ کیلومتری غرب شهرستان اندیمشک واقع شده است. بهره برداری از این میدان سال ١٣٥٤ آغاز شده است و از میدان های تحت مدیریت شرکت نفت مناطق مرکزی ایران به‎شمار می‎رود.
زنگنه پیش از امضای این یادداشت‎تفاهم در دیدار با نواک، وزیر انرژی روسیه اعلام کرد: با امضای این تفاهم‎نامه، تعداد میدان‎هایی که مطالعه آن به شرکت‎های روسی سپرده شده است به هفت میدان می رسد و به این ترتیب روسیه بیشترین سهم را در مطالعه میدان‎های نفتی ایران دارد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر: