کد خبر: ۴۰۲۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷
به همت بنياد خيريه فرهنگي آموزشي صدرهاشمي‌نژاد کلنگ احداث بزرگترين مجتمع آموزشي جنوب کشور در شيراز به زمين زده شدبه همت مهندس "صدر هاشمي نژاد" بنيان‌گذار بانک اقتصادنوين و با حضور وزير آموزش و پرورش، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و جمعي از مقامات محلي و کشوري، کلنگ احداث بزرگترين مجتمع آموزشي خير ساز جنوب کشور در شهرک گلستان شيراز به زمين زده شد.
به همت  بنياد خيريه فرهنگي آموزشي صدرهاشمي‌نژاد کلنگ احداث بزرگترين مجتمع آموزشي جنوب کشور در شيراز به زمين زده شدبه همت مهندس "صدر هاشمي نژاد" بنيان‌گذار بانک اقتصادنوين و با حضور وزير آموزش و پرورش، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و جمعي از مقامات محلي و کشوري، کلنگ احداث بزرگترين مجتمع آموزشي خير ساز جنوب کشور در شهرک گلستان شيراز به زمين زده شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي بانک اقتصادنوين، فخرالدين دانش‌آشتياني وزير آموزش و پرورش در اين مراسم ضمن قدرداني از مشارکت خيرين در ساخت مدرسه گفت: سرمايه‌گذاري در امور مربوط به آموزش و پرورش پيشرفت زيربنايي و توسعه کشور را به همراه خواهد داشت.
وي تأکيد کرد: امروز يکي از اولويت‌هاي مهم دنيا، سرمايه‌گذاري در مباحث آموزشي است که در اين راستا خوشبختانه شاهد فعاليت و حضور خيرين در اين بخش هستيم که ساخت مجتمع آموزشي صدر از جمله اين اقدامات است.
وي ادامه داد: سرمايه‌گذاري در امور آموزشي، توسعه کشور را به همراه خواهد داشت و در اصل همگان بايد بدانند مدرسه زيربناي توسعه است.
دانش‌آشتياني با اشاره به اينکه دولت و بودجه‌هاي عمومي نيز بايد در اين مسير حرکت کنند، گفت: لازم است که تمامي نهادها و دستگاه‌هاي دولتي و خصوصي که احتياج به نيروي انساني کارآمد و با دانش دارند، در بحث سرمايه‌گذاري نظام آموزشي فعاليت کنند.
وي در ادامه سخنان خود با بيان اينکه تغيير نگاه در سيستم آموزشي نيز بسيار با اهميت است، گفت: موضوع مالي و اعتباري در ساخت پروژه‌هاي آموزشي بسيار مهم است، اما نگاه به جايگاه آموزش و پرورش، در اولويت قرار دارد.
رئيس هيئت مديره بنياد خيريه صدرهاشمي‌نژاد در آئين کلنگ زني دومين مدرسه بنياد خيريه فرهنگي آموزشي صدرهاشمي‌نژاد در استان فارس گفت: مدارس شبانه‌روزي براي حمايت از دانش‌آموزان باهوش و بي‌بضاعت در مناطق محروم کشور راه اندازي مي شود و امروز به لطف خدا شاهد آغاز به کار ساخت دومين مدرسه در استان فارس هستيم.
بنيانگذار مؤسسه خيريه فرهنگي آموزشي صدرهاشمي‌نژاد گفت: احداث مجتمع‌هاي آموزشي فرهنگي شبانه روزي در مناطق محروم تمام استان‌هاي کشور از برنامه اي اين موسسه به شمار مي رود که اميدوارم با راه اندازي اين مجموعه هاي آموزشي شاهد رشد و تعالي محرومان مستعد باشيم.
مهندس صدرهاشمي‌نژاد با تاکيد بر لزوم توجه به پرورش در نظام آموزشي گفت: ايران از لحاظ تحصيلات به معناي آموزش چيزي زيادي از دنيا کم ندارد و اگر کسري وجود دارد، در زمينه پرورش است.
وي با تاکيد بر اينکه بايد احساس مسئوليت ما بيشتر شود گفت: خوشبختانه مجتمع آموزشي شبانه‌روزي غيردولتي "مدرسه زندگي" به عنوان نخستين پروژه موسسه بنياد خيريه فرهنگي و آموزشي صدرهاشمي‌نژاد در راستاي فراهم سازي زمينه‌ها و بسترهاي رشد در عرصه ملي براي بهبود در ارائه خدمات فرهنگي، آموزشي، هنري و پژوهشي مبتني بر جديدترين روش‌هاي علمي و تجربي در سال 93 شهرستان رابر استان کرمان راه اندازي شد و فرصت مناسبي براي پرورش استعداد هاي کودکان و نوجوانان اين مرز و بوم در آن منطقه فراهم کرد.
وي با اشاره به اينکه در مجتمع "مدرسه زندگي" که شامل کارگاه‌هاي آموزشي، مدرسه، رستوران و خوابگاه است دانش‌آموزان دختر و پسر پذيرش شده‌اند، گفت: يقينا مؤسسه خيريه فرهنگي آموزشي صدرهاشمي‌نژاد با بهره مندي از تجربه ارزشمند مدرسه زندگي در استان کرمان، مجموعه‌اي مدرن تر در استان فارس راه‌اندازي خواهد کرد.
در ادامه اين مراسم حميدرضا آذري مدير کل آموزش و پرورش استان فارس نيز گفت: در اولين سفر استاني وزير آموزش و پرورش احداث بزرگترين مجتمع آموزشي خير ساز کشور در شيراز انجام شده است.
وي با اشاره به اينکه در استان فارس هم دلي و هم افزايي بين دستگاه‌هاي مختلف براي حمايت از آموزش و پرورش وجود دارد، افزود: آموزش و پرورش هر استاني بايد بتواند با راهکارهاي درست و سنجيده از منابع و ظرفيت‌هاي داخل استان استفاده کند که خوشبختانه اين فضا در استان فارس فراهم است.
رئيس شوراي آموزش و پرورش استان فارس نيز گفت: مسئله آموزش و پرورش يک مسئله ملي است که به يک وزارتخانه خاص اختصاص ندارد و رفع مشکلات آن نيز از توان يک وزارتخانه خارج است.
سيد محمد علي افشاني گفت: پروژه آموزشي صدرهاشمي‌نژاد، داراي سبک خاصي است که توسط باني آن طراحي و اجرا مي‌شود.
وي افزود: براي رفع مشکلات آموزش و پرورش هم بخش خصوصي و هم مردم با مشارکت يکديگر مي‌توانند نسبت به رفع آن کمک کنند که ساخت مدرسه توسط بنياد خيريه فرهنگي آموزشي صدرهاشمي‌نژاد در استان فارس در همين راستا است.
کوروش کرم پور رئيس مجمع نمايندگان استان فارس نيز در اين مراسم گفت: احداث بزرگترين مجتمع آموزشي خير ساز در شيراز نشانه وحدت و همدلي مسئولين استان ، تلاش دولت تدبير و اميد و اراده خوب و تلاش ستودني رئيس هيات مديره بنياد صدرهاشمي‌نژاد است.
وي در آيين آغاز احداث بزرگترين مجتمع آموزشي کشور در شيراز ، با بيان اينکه آنچه باعث شد امروز استان فارس برگزار کننده اين آيين باشد چيزي جز وحدت و همدلي مسئولين و تلاش دولت تدبير و اميد و اراده خوب و تلاش ستودني سيد محمد صدر هاشمي نژاد به عنوان رئيس هيات مديره بنياد صدرهاشمي نبوده است گفت: مهندس صدرهاشمي‌نژاد امروز با دستان مهربانش مامني سرشار از اخلاص ساخته و با ياري سبزشان انديشه ها را بارور مي‌سازد.
لازم به ذکر است مدرسه بنياد خيريه فرهنگي آموزشي صدرهاشمي‌نژاد در استان فارس در زميني به مساحت 54 هزار متر مربع و با زير بناي 45 هزار متر مربع در قالب 30 واحد آموزشي، ورزشي، کارگاهي، خوابگاهي و اداري و با هزينه‌اي بالغ بر 800 ميليارد ريال در مدت 36 ماه توسط بنياد خيريه صدر هاشمي نژاد ساخته خواهد شد.
بر اساس اين گزارش؛ اين مجتمع آموزشي به صورت دو مجتمع مجزاي دخترانه و پسرانه امکان پذيرش نزديک به 2 هزار دانش آموز در دو مقطع متوسطه اول و دوم را به صورت شبانه روزي خواهد داشت .
گفتني است؛ بر اساس اساسنامه اين مجتمع، تنها دانش‌آموزان بي بضاعت استان فارس امکان تحصيل در اين فضاي آموزشي را خواهند داشت.

نام:
ایمیل:
* نظر: