کد خبر: ۴۰۲۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳
نایب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران معتقد است رشد ۷.۴ درصدی اقتصاد ناشی از فروش نفت و درآمدهای نفتی است ولی این رشد باید ناشی از تولید ناخالص ملی باشد تا پایدار بماند.
ابوالفضل فتح الهی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: رشدهایی پایداری خود را حفظ می‌کند و به ثبات اقتصادی منجر می‌شود که ناشی از تولید ناخالص ملی باشد و ثبات و ارزش افزوده‌ای که از این محل و صادرات به دست می‌آید باعث می‌شود رشد اقتصادی را شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: رشد اقتصادی کنونی معلول فروش نفت، افزایش قیمت جهانی نفت و درآمدهای حاصل از فروش آن است، در حالی که معتقدم کشور باید با مالیات اداره شود و درآمدهای نفتی ذخیره شود.

این مقام مسئول کارگری متذکر شد: طبعا هرگونه اختلاف یا مساله‌ای که در خصوص فروش نفت ایجاد شود این رشد را از دست می‌دهیم و با کسری و مشکل در تامین هزینه‌ها مواجه خواهیم شد.

به اعتقاد فتح الهی، زمانی به رشد پایدار و ثبات اقتصادی می‌رسیم که تولیدات صنایع به مرحله فروش برسند و بستر توسعه صادرات فراهم شود.

نایب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران افزود: اگر وابستگی ما به نفت باشد هرگونه اختلال در زمینه فروش نفت و افت ناگهانی قیمتهای جهانی باعث می‌شود این رشد را از دست بدهیم.

وی گفت: اگر تولیدات کارخانه‌ای زمینه فروش و صادرات داشته باشد بهتر است تا اینکه نفت و مشتقات آن را بفروشیم چون همین حالا صنایع بزرگی در حوزه پتروشیمی، سیمان و نساجی داریم که متاسفانه راکد و دچار افت هستند و فعالیت صد درصدی در آنها دیده نمی‌شود لذا اگر این بخشها از حالت رکود خارج شوند، به رونق بازار کار و ثبات اقتصادی در کشور منجر خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار