کد خبر: ۴۰۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷
معاون فن آوري اطلاعات بانك ايران زمين گفت: امروز مفهومي به اسم بانكداري ديجيتال پيش روي ماست، كه با توجه به آن مي توان گفت بانكداري الكترونيك ما اكنون يك بانكداري سنتي است و ما بعد از اين بايد به سمت بانكداري ديجيتال حركت كنيم.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي؛ فرهاد اينالوئي معاون فن آوري اطلاعات بانك ايران زمين، در جريان امضاء تفاهم نامه همكاري كارت هاي هوشمند چند منظوره اين بانك و دانشگاه علم و فرهنگ در جمع اساتيد واعضاي هيات علمي اين دانشگاه، مفهوم بانكداري ديجيتال را تشريح كرد.
اينالوئي سخن خود را اينگونه آغاز كرد كه به نظر شما بانكداري حال حاضر ما به چه سمت و سويي خواهد رفت؟ اينكه ما بتوانيم در يك لحظه پولي را از يك حساب به حسابي ديگر در نقطه اي ديگر از دنيا منتقل كنيم؛ اين يعني بانكداري الكترونيك؟ آيا بانكداري الكترونيك غير از اين چيز ديگري براي عرضه دارد يا نه؟ آيا تكنولوژي بيش از اين هم مي تواند به بحث بانكداري كمك كند؟
وي در پاسخ به اين سوالات افزود: امروز مفهومي به اسم بانكداري ديجيتال پيش روي ماست، كه با توجه به آن مي توان گفت بانكداري الكترونيك ما اكنون يك بانكداري سنتي است و ما بعد از اين بايد به سمت بانكداري ديجيتال حركت كنيم.
اينالوئي تصريح كرد: در آينده شعب بانكها به شكل امروزي وجود نخواهند داشت و دليل آن اين است كه مشتري ها هم در حال تغيير هستند و ابزارهايي كه استفاده مي كنند ديجيتال است و اين موضوعي است كه تمام بخش‌هاي بانك از جمله شعب، بازاريابي، تبليغات و روابط عمومي را تحت تاثير خود قرار مي دهد.
معاون فن‌آوري اطلاعات اظهار داشت: در بانكداري ديجيتال ما ديگر با چشم بسته براي همه تبليغ نمي كنيم، بلكه به صورت هوشمند مشتري به مشتري و با شناخت تبليغ خواهيم كرد. در حوزه تبليغات، بانك با شناخت مشتريان خود و با توجه به جنسيت، تحصيلات، شغل، درآمد، جايگاه اجتماعي و ... براي آنها بصورت اختصاصي تبليغ مي‌كند. بطور مثال شما زماني كه براي دريافت پول به ATM مراجعه مي كنيد با توجه به وضعيت شما بانك بسته‌اي از خدمات خود را براي شما كه دانشجو، استاد، پزشك و كارمند هستيد تهيه و بر روي صفحه نمايش موبايل، ATM و ساير ابزارهاي ديجيتال ارائه مي‌كند.
اينالوئي ادامه داد: مشتري در بانكداري ديجيتال مي تواند از پيش تعيين كند كه زماني كه قصد استفاده از خدمات بانكداري ديجيتال را دارد تنها بخش‌هاي مورد نياز او فعال باشد يعني شما در مقابل دستگاه‌هاي ATM بانك هستيد اين دستگاه‌ از قبل توسط خود شما و براي استفاده خودتان شخصي سازي شده است.
وي در خصوص يكپارچگي سيستمهاي ديجيتال در ارائه خدمات گفت: كانال ارتباط مشتري ديجيتال كانال خاص خودش است، شما مي توانيد كاري را در ATM شروع كنيد، در اينترنت تمام و در موبايلتان پيگيري كنيد. در حقيقت يكپارچگي اين كانالهاي ارتباطي به شما اين امكان را مي دهد كه هر تغييري در يكي از كانال ها در همه كانال هاي ارتباطي اعمال شود.
اينالوئي در خصوص چگونگي ارتباط مراكز دانش بنيان و كارآفرين با يك بانك ديجيتال اظهار داشت: ما در حال حاضر با استارتاپ ها و فين تك هاي زيادي روبرو هستيم. نحوه برخورد بانك ديجيتال با اين شركت‌ها و مراكز از طريق مفهوم« بانكداري باز» خواهد بود.
وي افزود: در سيستم سنتي يا بانكداري الكترونيك بانك سرويسي را آماده مي كرد و در اختيار مشتري قرار مي داد و مشتري هم استفاده مي كرد. اما مشتري محوري در بانكداري ديجيتال اين فرايند را معكوس مي كند.
امروزه اين شركت هاي دانش بنيان هستند كه با تركيب خدمات يك محصول متفاوت توليد مي كنند و آن محصول در اختيار همه قرار مي گيرد و اين يك نكته كليدي است كه تا الان بانك در حال توليد محصول بود اما از اين به بعد يك شركت فين تك با شناخت نياز مشتري يك محصول توليد مي كند و با كمك بانك آن را در اختيار مشتري قرار مي دهد.
وي در انتهاي سخنان خود افزود: بانك مي تواند در حوزه هاي بانكداري باز، شعبه ديجيتال، روابط عمومي ديجيتال از پروژه هاي مختلف دانشجويي در سطح كارشناسي ارشد و دكترا كه در اين زمينه انجام مي شود حمايت كند و دانشجويان رشته هاي كارآفريني، بازاريابي، علوم اجتماعي و فن آوري اطلاعات مي توانند در اين حوزه ها از حمايت بانكها برخوردار شوند.
بانك ايران زمين در راستاي فعاليتهاي توسعه اي خود در آينده نزديك ضمن ارائه خدمات بانكداري ديجيتال تلاش خواهد كرد در حوزه هاي مختلف بانكداري ديجيتال محصولات جديدي را به مشتريان خود عرضه كند.

نام:
ایمیل:
* نظر: