کد خبر: ۴۰۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴
علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در سمینار سراسری مدیران بانک قرض الحسنه مهر ایران که با حضور اکبری مدیرعامل، پدرام رئیس هیات مدیره، صمدی و غفاری اعضای هیات مدیره و جمعی از مدیران امور، روسای ادارات مرکزی و مدیران شعب اســتان های بانک در محل سالن جلسات ساختمان مرکزی برگزار شد، شرکت نمود.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی و بازاریابی بانک قرض الحسنه مهر ایران، در این سمینار، طیب نیا ضمن تقدیر از عملکرد مطلوب بانک قرض الحسنه مهر ایران بیان داشت: این بانک توانسته با تسهیلات ارزان قیمت بدون سود و صرفا با کارمزد 4 درصدی سودآور باشد که این یک گام رو به جلو است و می تواند الگویی برای دیگر بانک ها باشد.
وی ادامه داد: در شرایطی که سایر بانک ها دغدغه سودآوری دارند، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران توانسته است، ضمن گره‌گشایی از مشکلات طبقات متوسط و پایین جامعه، در عین حال سودآوری نیز داشته باشد که این امر بسیار قابل تقدیر است.
علی طیب نیا با بیان این مطلب افزود: خوشبختانه بانک قرض الحسنه مهر ایران کماکان در جهت کاهش نرخ کارمزد نیز حرکت می کند و این از آن جهت دارای اهمیت است که هر چه میزان موفقیت این بانک بیشتر باشد، مردم بیش از پیش به آن روی خواهند آورد.
وزیر اقتصاد ادامه داد: گر چه امروز نظام بانکداری کشور مبتنی بر بانکداری بدون ربا است اما جایگاه قرض‌الحسنه در خدمات واسطه‌گری مالی کاملا جایگاه ممتاز و متفاوتی می باشد.
علی طیب نیا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رشد اقتصادی کشور در سال جاری و مقایسه آن با فرصت های مشابه در سال های قبل بیان داشت: با تلاش ها و اقدامات صورت گرفته در دولت یازدهم توانستیم رشد اقتصادی منفی 6،8 درصدی را به رشد مثبت 7،4 درصدی تبدیل کنیم.
وی افزود: البته مرکز آمار رشد اقتصادی 6 ماهه امسال را 6،4 درصد بیان کرد و این تفاوت به خاطر تفاوت سال پایه گزارش بانک مرکزی از مرکز آمار است.
وزیر اقتصاد گفت: در همه زمینه ها رشد اقتصادی مثبت بوده و تنها در بخش مسکن شاهد رشد اقتصادی منفی هستیم و یکی از اولویت های دولت پرداختن به این بخش است.
طیب نیا خاطرنشان ساخت: ما برای امسال رشد اقتصادی 5 درصدی را هدف گذاری کرده بودیم که به نظر می رسد این هدف کاملا عملیاتی خواهد شد و حتی بالاتر نیز می رود.
وزیر اقتصاد همچنین با طرح این سوال که به گفته برخی، چرا با وجود رشد اقتصادی، نرخ بیکاری افزایش یافته است، اظهار داشت: آنچه در پاسخ به این سوال اهمیت دارد این است که همسویی، بین رشد اقتصادی و افزایش اشتغال، کاملا وجود دارد و گواه این مدعی هم افزایش خالص ۷۴۵ شغل در کشور طی بهار امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل است.
وی افزود: با توجه این موضوع، پاسخ این سوال که چرا به رغم رشد بالای اقتصادی، شاهد افزایش نرخ بیکاری نیز هستیم را باید در افزایش "ضریب مشارکت" و ورود بیش از یک میلیون و دویست هزار نفر به بازار کار جستجو کرد، بدین معنا که افراد در سن کار و حتی کسانی که در گذشته به علت شرایط نامساعد اقتصادی، قید جستجوی کار را زده بودند، با مشاهده افزایش رونق اقتصادی، مجددا به جستجوی کار بر می‌آیند و به این شکل، به رغم ۷۴۵ هزار شغل جدید ایجاد شده، شاهد رشد نرخ بیکاری هستیم. 
طیب نیا ادامه داد: این پیشرفت ها در شرایطی به دست آمده است که بجز کاهش شدید و طولانی مدت قیمت نفت و تحریم های ضد ایرانی که برخی از آنها هنوز نیز به طور کامل برطرف نشده اند، ما با محدودیت‌هایی مواجه هستیم که زمان حاضر برای بیان آنها مناسب نیست و چنانچه در زمان مقتضی، مجال گفتن آنها مهیا شود، ارزش کارهای انجام شده، بیشتر آشکار می شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: