کد خبر: ۴۰۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰
رئیس اتحادیه کالای کشباف:
تعرفه ترجیحی بین ایران و ترکیه سبب شده این کشور تبدیل به دروازه واردات کالاهای چینی بشود به طوریکه امروز شرکت‌های ترک سفارش کالای خود را به چین می‌دهند.
رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان کالای کشباف و جوراب تهران در رابطه با مهم‌ترین مشکل اعضای این اتحادیه گفت: مانند بیشتر صنف‌ها ما نیز با مشکل قاچاق کالا روبرو هستیم و با وجود تذکر‌های متعددی که هیئت رئیسه اتاق اصناف در مورد این پدیده شوم و تهدید صنایع ملی داده‌اند اما همچنان این مسئله تبدیل به مهم‌ترین دغدغه ما شده است.
علی اصغر بهبهانی ادامه داد: تعرفه ترجیحی که بین ایران و ترکیه وجود دارد سبب شده این کشور تبدیل به دروازه واردات کالاهای چینی بشود به طوریکه امروز شرکت‌های ترک سفارش کالای خود را به چین می‌دهند و سپس سفارش خود را با اسم تولید ترکیه و با استفاده از تعرفه ترجیحی وارد کشور می‌کنند.
وی ادامه داد: این واردات در حالی صورت می‌گیرد که تریکو، بلوز، بافت حلقه‌ای و کشباف همه داخل کشور تولید می‌شود و کالاهای چینی که به اسم ترکیه وارد می‌شوند تبدیل به رقبای ما شده‌اند این درحالیست که کیفیت کارهای ایرانی به مراتب بالا‌تر از چینی است و در واقع این کالا‌ها تحت نام برند ترکیه‌ای توانسته‌اند در ایران بازار پیدا کنند همین عامل سبب شده که امروز نزدیک به ۵ میلیارد دلار ما در این صنف قاچاق داشته باشیم.
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان ادامه داد: در این صنف ظرفیت اشتغال بالا است و اگر حمایت‌های لازم ازسوی دولت و بانک‌ها صورت بگیرد می‌توان قشر عظیمی از افراد بیکار را جذب کرد هرچند رکود در سالهای اخیر سبب شده که نزدیک به ۱۵ درصد از کارگاه‌های ما مجبور شوند کار خود را تعطیل کنند.
بهبانی در رابطه با وضعیت اتحادیه گفت: اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان کالای کشباف و جوراب مانند سایر اتحادیه‌ها به دلیل کثرت اعضا دارای اختلاف سلیقه است اما همگی در ‌‌نهایت در جهت پیشبرد منافع اعضا حرکت می‌کنند این اتحادیه داراری ۳۵۰۰ عضو تولیدکننده و هزار عضو فروشنده است و یکی از بزرگ‌ترین اتحادیه‌های کشوری است.

نام:
ایمیل:
* نظر: