کد خبر: ۴۰۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴
درخواست یوسف نژاد از رئیس جمهور برای حل مشکل باغداران مازندران
یک عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی خواستار حل مشکل باغداران مرکبات استان مازندران و حمایت ازآن‌ها توسط دولت شد.
علی اصغر یوسف نژاد اظهار کرد: وضعیت باغداران مرکبات در استان مازندران به دلیل عدم حمایت پس از سرمای شدید هوا در پاییز امسال به مرز بحران رسیده است. علی رغم اینکه دولت متعهد شده بود اقداماتی در این زمینه انجام دهد تقریبا هیچ اقدام موثری برای باغداران مظلوم انجام نشده است.
وی افزود: سازمان‌های دولتی پس از تعیین قیمت برای خرید حمایتی مرکبات اقدام موثری انجام ندادند و علی رغم اینکه قرار بود بر اساس درجه بندی نسبت به تعیین قیمت مرکبات اقدام شود این کار انجام نشده و عملا مرکبات را خریداری نمی کنند تا جایی که قیمت پرتقال از ۸۰۰ تومان برای هر کیلو پرتقال پیشنهادی تضمینی برای محصول درجه دو، بر روی درخت به ۲۰۰ تومان هم نمی رسد.
نماینده مردم ساری در مجلس با بیان اینکه بازار دلالان و واسطه‌ها برای خرید مرکبات گرمتر شده است یادآور شد: آن‌ها به بی مشتری بودن پرتقال ها پی‌برده‌اند و از این موضوع سوء استفاده می‌کنند و همچنین خرید محصول پادرختی به دلیل عدم پذیرش تنها کارخانه افشره‌سازی در غرب استان متوقف شده و رقم حمایتی بلاعوض هم آنقدر پایین است که در شهرستان ساری و میان دورود که دارای بیشترین مرکبات است برای هر باغ حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان در هر هکتار می‌شود که تا حدودی اهانت آمیز و توهین با باغداران است.
وی خاطر نشان کرد: من امروز از جایگاه مقدس مجلس صدای مظلومیت باغداران مرکبات مازندران را فریاد می زنم و از رئیس‌جمهور ، وزیر جهاد کشاورزی و استانداری استان مازندران که نتوانستند مشکل مردم و باغداران مظلوم را حل کنند انتقاد شدید دارم. همچنین از ‌آقای روحانی می‌خواهم توجه بیشتری به مشکلات مردم مازندران و باغداران مرکبات داشته باشند. البته من حامی و معتقد به مشی مدیریتی آقای روحانی هستم اما نمی‌توانم در برابر سهل انگاری و بی مبالاتی مدیران استانی و کشوری در حق مردم مظلوم و باغداران مازندران بی توجه باشم.
یوسف نژاد با بیان اینکه پیگیر مسلم حقوق باغداران است و اقدام لازم و قانونی را در این رابطه انجام می‌دهد تصریح کرد: عدم خرید مرکبات علی رغم تکلیف دولت از سوی مسئولین استانی هیچ توجیهی ندارد و باید برای مردم روشن شود که چرا چنین عمل و تکلیفی که به مصلحت مردم است روی زمین مانده است. همچنین مشکل عدم ارزیابی توسط گروه ارزیاب جهاد کشاورزی باید برطرف شود و سوال اینجا است که چرا سازمان تعاون روستایی، جهاد کشاورزی و دولت در مسیر سیاست های مردم حرکت نمی کنند و دلیل کاهش قیمت باید برای مردم روشن شود و به موضوع شبه بحران جامعه باغداران پایان داده شود.
نماینده مردم ساری در پایان با بیان اینکه خسارت باغداران باید به گونه ای مناسب و آبرومندانه ای جبران شود یاد آور شد: من نگرانی خود را از برخورد نامناسب، غیر اصولی و تحقیر آمیز مسئولین با باغداران اعلام می‌کنم و منتظر اقدامات موثر مسئولین کشوری و استانی در این زمینه خواهم بود.

نام:
ایمیل:
* نظر: