کد خبر: ۴۰۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱
رییس اتحادیه لوازم خانگی: تولید داخلی و واردات رسمی، جایگزین قاچاق شد
رییس اتحادیه لوازم خانگی گفت: به عنوان مهمترین دستاورد طرح تشدید مبارزه با قاچاق لوازم خانگی، در واحدهای صنفی کالاهای تولید داخل و واردات رسمی جایگزین کالاهای قاچاق شده است.
«محمد طحانپور» اضافه کرد: همکاران ما در واحدهای صنفی که کالای قاچاق سفارش می دادند از این اقدام دست کشیده اند و ‌واردکنندگان غیرقانونی نیز به کشورهای سازنده سفارش نمی دهند.
وی دلیل کاهش واردات و عرضه کالای قاچاق را افزایش هزینه قاچاق ذکر کرد و گفت: خیابان های جمهوری،‌ شریعتی و سه راه امین حضور، سه مرکز توزیع لوازم خانگی در شهر تهران است؛ این واحدها توجیه شده اند که با فروش کالای قاچاق با آنها برخورد می شود و متضرر می شوند.
رییس اتحادیه لوازم خانگی ادامه داد: با قدرت می توان گفت بیش از 80 درصد کالاهای قاچاق از سطح بازار جمع آوری شده است.
وی گفت: قاچاق برخی کالاها مانند تلویزیون مقرون به صرفه نیست، چون اختلاف قیمت تلویزیون تهران با برخی مرکزهای مرزی آنقدر زیاد نیست و انتقال آن به سرزمین اصلی برای قاچاقچیان صرفه اقتصادی ندارد. در برخی کالاها مانند کولر گازی نیز مصرف بالای برق برندهای بی کیفیت، تقاضا برای این کالاها را کاهش داده است.
رییس اتحادیه لوازم خانگی تاکید کرد بهترین ابزار برخورد با عرضه کالای قاچاق مردمند.
طحانپوردر پاسخ به این پرسش که مردم چگونه می توانند کالای قاچاق را تشخیص بدهند، گفت: مردم باید فروشندگان را موظف کنند نام شرکت ارایه کننده خدمات پس از فروش را در فاکتور درج کنند. عرضه کنندگانی که کالای قاچاق می فروشند نمی توانند در فاکتور کالاهای قاچاق، نام ارایه کننده خدمات پس از فروش را بنویسند.
وی افزود: شرکت های ارایه کننده خدمات پس از فروش مشخص اند و نام آنها در پایگاه اطلاع رسانی اتحادیه لوازم خانگی آمده است.
به گزارش ایرنا، طرح تشدید مبارزه با قاچاق لوازم خانگی از اول مهرماه به طور همزمان در سراسر کشور کلید خورد.
این طرح از پانزدهم مهرماه در بازار از سرگرفته شده و مسوولیت بازرسی و کنترل کالاهای قاچاق در فروشگاه ها و مغازه ها به اتحادیه های صنفی و اتاق اصناف شهرستان ها واگذار شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: