کد خبر: ۴۰۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵
از سوی رییس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران تکذیب شد
رییس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران گفت: قیمت خدمات عکاسی و فیلمبرداری عروسی مناسب است و در صورت نارضایتی، مشتری می تواند به شورای حل اختلاف اتحادیه مراجعه کند.
منوچهر باستانی  با بیان اینکه بعد از ماه محرم و صفر کسب و کار عکاسان و فیلمبرداران رونق نسبی گرفته است، گفت: عکاسی که برای عروسی ها در اختیار عروس و داماد قرار می گیرد از صبح تا ۱۲ شب در خدمت آن ‌هاست و اینکه می‌گویند قیمت‌ها چندین میلیونی است، بزرگ‌نمایی است.
وی ضمن امتناع از اعلام قیمت میانگین یا سقف و کف برای خدمات عکاسی و فیلمبرداری عروسی تاکید کرد: نمی توان قیمت مشخصی برای این خدمات عنوان کرد. ‌فقط برای عکس های پرسنلی قیمت مشخص وجود دارد و برای خدمات عروسی قیمت توافقی است و بین زوجین و عکاسی تعیین می شود.
باستانی اظهار کرد: ‌حدود ۱۷۰۰ - ۱۸۰۰ عکاس با مجوز تحت پوشش اتحادیه قرار دارند و قیمت هر کدام متفاوت است. عروس و داماد می توانند با مراجعه به آتلیه‌های متفاوت قیمت مناسب تر را انتخاب کنند. در کل نمی توان گفت که قیمت خدمات عروسی گران است.
رییس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران با اشاره به شورای حل اختلاف که در این اتحادیه فعالیت می کند، افزود: در این شورا کارشناس خانم حضور دارد و اگر مشتری مشکلی در این رابطه داشته باشد به شورا حل اختلاف مراجعه می کند و کارشناس با توجه به کار عکاس و کیفیت خدمات بررسی می کند که آیا این قیمت مناسب بوده است یا خیر و در صورت تشخیص کارشناس، اضافه پول بازگردانده می شود.
باستانی با تا کید بر این که خانواده ها به عکاسی های با مجوز مراجعه کنند، گفت: حتی اگر مجوز روی دیوار عکاسی وجود نداشت، آن را مطالبه کنند. به عکاسی ها پس از تایید اماکن و گذراندن امتحان فنی، مجوز تعلق می گیرد و امنیت در این عکاسی ها از نظر پخش شدن عکس‌ها بالاتر است. اما عکاسی های زیر زمینی که در خانه های مسکونی فعالیت می کنند و توسط آرایشگاه یا تالارها معرفی می شوند، امنیت زیادی ندارند و بیشتر شکایاتی که به شورای حل اختلاف اتحادیه می رسد از این عکاسی‌هاست که در صورت مشاهده، اماکن دستور پلمب آن ها را صادر می کند.
وی در واکنش به اینکه در عکاسی های مجاز امنیت عکس های آتلیه ای رعایت می شود و این عکس ها توسط چه کسی اصلاح و روتوش می شوند؟ گفت:‌حدود ۲۰۰ - ۳۰۰ عکاس خانم مجوز دارند و در عکاسی های دیگر نیز عکاس خانم فعال است که عکس ها را اصلاح می‌کنند و آقایان از این مباحث کنار رفته اند و همه کارهای این عکس ها را خانم ها انجام می دهند.
باستانی درباره قیمت عکس پرسنلی نیز گفت: این عکس‌ها به دو درجه تقسیم بندی می‌شوند، قیمت عکس های درجه یک ۱۸ هزار تومان و قیمت عکس های درجه ۲ نیز  ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان است.

نام:
ایمیل:
* نظر: