کد خبر: ۴۰۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳
ربیعی در دیدار با هموطنان مسیحی :
وزیر تعاون، کار و رفاه، اجتماعی در دیدار با هموطنان مسیحی به مناسبت سال نو میلادی در کلیسای سورپ گئورک تهران گفت: تلاش می کنیم یارانه سالمندان را بین 360 تا 400 هزار تومان افزایش دهیم.
وی در جمع هموطنان مسیحی گفت: سنت ١١٠ ساله ارامنه در خیر جمعی ارزشمند است و این در حالی است که در ایران هم این سنت به یکهزار سال می رسد. روح و فرهنگ ایرانی روحیه تعامل است و در ایران ادیان مختلف با سازگاری در کنار یکدیگر زندگی می کنند.
ربیعی با اشاره به سالمندی جمعیت گفت، جمعیت کشور در حال سالخوردگی است و باید تدابیری برای این موضوع اندیشیده شود. تلاش می کنیم با حمایت از خانواده ها آنها بتوانند از سالمند خود در خانه نگهداری کنند.
وی تاکید کرد، برای حمایت از سالمندان، در کنار کار فرهنگی باید کار اقتصادی هم کرد، به طوریکه بتوانیم نیازهای این گروه سنی را در جامعه تامین کنیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: برای همین تصمیم گرفتیم وسایل حرکتی را برای سالمندان در اختیارشان بگذاریم.
ربیعی تعداد سالمندان تحت پوشش مراکز نگهداری را 36 هزار نفر عنوان و از افزایش٢٠ درصدی حقوق مستمری بگیرانی که حداقل را دریافت می کنند، برای سال آتی خبر داد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به برنامه پنجساله ششم توسعه کشور گفت: افراد پشت نوبت مستمری در این برنامه تحت پوشش قرار می گیرند.
ربیعی همچنین از تهیه اندام مصنوعی برای سالمندان خبر داد و گفت ردیف بودجه ای برای این امر پیش بینی شده است. همچنین غربالگری بیماری آلزایمر از تهران شروع شده است. علی ربیعی امسال به رسم هر ساله در نخستین روز سال نو میلادی به دیدار هموطنان مسیحی رفت.
وی در بازدید امروز همچنین با خانمی آشنا شد که بازمانده جنگ دوم جهانی و از لهستان به ایران آمده بود.
کلیسای سورپ گئورگ یا کلیسای گئورگ مقدس در تهران مربوط به اواخر دوره صفوی است. این کلیسا در خیابان وحدت اسلامی(شاهپور) در بازارچه قوام الدوله واقع شده است. این اثر در تاریخ 19 تیر 1357 با شماره ثبت 1621 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
این کلیسا در آغاز (1795–1790 میلادی) به صورت نمازخانه‌ای ساده بود و در 1214 خورشیدی (1835 میلادی) تبدیل به کلیسا شد و پس از بازسازی در 1261 خورشیدی (1882 میلادی) به صورت فعلی اش درآمده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: