کد خبر: ۴۰۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹
براساس برنامه ششم توسعه، احداث مسکن‌مهر جدید متوقف شد.
به گزارش خبرآنلاین، نمایندگان مجلس امروز در جریان بررسی لایحه برنامه ششم توسعه، ضمن رای به متوقف کردن احداث مسکن‌مهر جدید، بانک مسکن را نسبت به تامین باقی‌مانده تعهدات خود و تامین منابع مورد نیاز مسکن‌مهر موظف کردند.

همچنین مجلس با بند «ج» و «د» ماده 73 لایحه برنامه ششم توسعه در رابطه با استقرار سیستم یکپارچه اطلاعات مکانی به منظور تحقق‌پذیری طرح‌های توسعه شهری و روستایی موافقت کردند.

در بند «د» ماده 73 لایحه برنامه ششم توسعه آمده وزارت راه و شهرسازی با رعایت وظایف و اختیارات سایر دستگاه‌ها و ایجاد تشکیلات جدید و استفاده از امکانات سایر دستگاه‌ها مکلف است در راستای تحقق‌پذیری طرح‌های توسعه و عمران شهری و روستایی، آمایش و کنترل تخلفات، انضباط شهری و حفظ حقوق شهروندان نسبت به استقرار سیستم یکپارچه اطلاعات مکانی و تامین زیرساخت‌های مورد نیاز آن و ایجاد ساختار مناسب برای اشتراک گذاری داده‌های مکانی توسط تمامی دستگاه‌های مرتبط اقدام کند. این حکم ناقض و ناسخ هیچ یک از قوانین نیست.

در همین حال، نمایندگان مردم در خانه ملت، دولت را موظف به ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت برای تامین مسکن اقشار کم‌درآمد شهری و بهسازی ۲۰۰ هزار مسکن روستایی در طول برنامه ششم توسعه کردند.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار