کد خبر: ۴۰۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۵
سازمان خصوصی سازی در خصوص فسخ قرارداد واگذاری سهام بلوکی شرکت مخابرات ایران اطلاعیه صادر کرد.
نظر به اینکه در خصوص اقدام سازمان خصوصی سازی مبنی بر فسخ قرارداد واگذاری سهام بلوکی شرکت مخابرات ایران، اخباری ناقص و در برخی موارد ناصحیح و جهت‌دار انتشار یافته است، به اطلاع می‌رساند که "بر اساس درخواستی که از سوی طرف قرارداد در تاریخ سی ام آذر ماه تقدیم رییس جمهور شده و دستور صادر شده در چهارم دی ماه، مقرر شده است در صورتی که ظرف ۱۵ روز (پنجم تا بیستم دی‌ماه) کلیه بدهی‌های طرف قرارداد پرداخت شود، اقدام سازمان منتفی گردد.
همچنین به موجب دستور موقت هیأت داوری موضوع ماده ‹۳۰› قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ‹۴۴› قانون اساسی در پرونده که در تاریخ دوازدهم دی ماه به سازمان خصوصی سازی واصل شده است تا زمان رسیدگی به خواسته شرکت توسعه اعتماد مبین در خصوص فسخ قرارداد، این سازمان به طور موقت و تا رسیدگی به اصل خواسته خواهان از انتقال سهام شرکت منع شده است.
بنابراین سازمان خصوصی سازی منتظر اقدام خریدار سهام برای انجام کلیه تعهدات و پرداخت تمامی دیون معوقه تا بیستم دی ماه سالجاری است".
سازمان خصوصی‌سازی در ۲۳ آذر ۱۳۹۵ طی اطلاعیه ای اعلام کرد که در چارچوب مفاد قرارداد منعقده با خریدار بلوکی سهام شرکت مخابرات ایران و نظر به عدم ایفای تعهدات قراردادی مزبور از جانب خریدار این سهام و نقض مکرر این تعهدات، از حق فسخ مندرج در قرارداد یاد شده استفاده کرده است.
بر اساس این اطلاعیه، در راستای استیفای حقوق دولت، پس از اعلام تذکرات متعدد به خریدار و اعطای مهلت کافی برای عمل به تعهدات باقی‌مانده و طی کردن کلیه مراحل لازم نظیر ارسال اظهارنامه رسمی به عنوان خریدار مذکور، با توجه به مفاد قراردادی فی‌مابین خریدار و فروشنده، فسخ قرارداد واگذاری از سوی سازمان خصوصی‌سازی به خریدار اعلام شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: