کد خبر: ۴۰۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵
متقاضیان سقف آورده خود را به حد نصاب برسانند
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ساخت و ساز مسکن مهر را تا پایان دولت یازدهم به پایان می رسانیم از متقاضیان خواست سقف آورده خود را به حد نصاب برسانند.
محسن نریمان افزود: در پی پیگیری های مستمر آخوندی وزیر راه و شهرسازی درباره افزایش سقف اعتباری مسکن مهر،  شورای پول و اعتبار در مصوبه ای سقف وام را از 30 به 40 میلیون تومان افزایش داد.
وی افزود: این رقم 10 میلیون صرفا کمک به آورده متقاضی و برای طرح های نیمه تمام است.
نریمان با اشاره به اینکه  دستگاه های متولی مسکن مهر از جمله وزارتخانه های نیرو و نفت هم در تکمیل زیرساخت ها بسیج شدند، گفت: تعامل مناسبی میان این وزارت خانه ها و وزارت راه و شهرسازی برقرار و اعتباراتی هم اختصاص داده شده تا در طرح های زیربنایی و روبنایی هزینه کنند.
وی افزود: متقاضیان مسکن مهر باید به تعهدات خود عمل کنند زیرا اگر این کار را انجام ندهند دچار مشکل می شویم.
نریمان تاکید کرد: قرار شده با تسهیلات بانکی و آورده مردم و زمین 99 ساله ای که در اختیار می گذاریم مسکن مهر به پایان برسد.
مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: طرح افزایش وام فقط برای شهر پردیس نیست و برای مسکن مهر دیگر مناطق هم که دچار مشکل است اجرا می شود.
نریمان با بیان اینکه مردم باید تا 80 درصد آورده را بپردازند افزود: برخی از متقاضیان مسکن مهر زیر 5 میلیون تومان و برخی زیر 10 میلیون تومان پرداختند در حالی که پیشرفت فیزیکی مسکن مهر به 93 درصد رسیده است.
وی اضافه کرد: دولت قبل اقدام به ساخت مسکن مهر در جاهای نامناسب و جغرافیای وحشی کرد بنابراین نتوانست در موعد مقرر به تعهدات خود عمل کنند.
نریمان افزود: با پیشرفت حدود 35 درصد، مسکن مهر پردیس را تحویل گرفتیم اما اکنون پیشرفت آن به بیش از 80 درصد رسید.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مصوبه شورای پول و اعتبار مبنی بر افزایش 10 میلیون تومانی سقف وام مسکن مهر باید از طریق بانک مرکزی به بانک عامل ابلاغ و طبق اولویت پرداخت می شود.
وی افزود: مشتریان مسکن مهر باید از این فرصت مناسب استفاده کنند و آورده خود را به حد نصاب برسانند.
نریمان گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای طرح های زیرساخت روبنایی و زیربنایی قول کمک داده که در این راستا 130 میلیارد تومان به مسکن مهر پردیس اختصاص و به وزارت نیرو هم اوراق خزانه داده است.
وی افزود: از حدود 19 شهر جدید در بیش از 15 شهر، پیش از پایان امسال مسکن مهر را تمام می کنیم و بقیه را نیز تا پایان دولت یازدهم تحویل می دهیم.
نریمان اضافه کرد: آورده های متقاضیان عقب تر از پیشرفت فیزیکی مسکن مهر است.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در دولت قبل 2 مرحله به آورده متقاضی اضافه شد و در دولت یازدهم هم بخشنامه دادیم که بر اساس نظر سازمان مدیریت تعدیل قیمت ها شود.
وی افزود: مسکن مهر در سال 87 آغاز شد و تلاش می کنیم با همکاری دستگاه های مختلف مسئله آماده سازی زیرساخت ها را حل کنیم .
نریمان اضافه کرد: زیر ساخت های فاز 11 پردیس آماده شد و به زودی زیر ساخت های فازهای 8 ، 9 و 5 پردیس هم آماده می شود.
مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: شورای پول و اعتبار با درک درست از واقعیت ها و گزارش کمیسیون اصل 90 تصمیم گرفت با افزایش وام مسکن مهر به رسالت خود عمل کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار