کد خبر: ۴۱۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹
وزارت نفت کویت اعلام کرد که مناقصه ساخت تاسیسات جدید تولید نفت در این کشور برای رقابت شرکت های اروپایی و آسیایی برگزار می شود.
شرکت ملی نفت کویت با صدور بیانیه ای افزود: شرکت های پترو واک انگلیس ، «SK E&S» ، سامسونگ کره جنوبی و سایپم ایتالیا با ارائه پیشنهاد های مختلف طرح های خود برای ساخت تاسیسات لازم برای تولید 120 هزار بشکه در روز را ارائه کردند که در نهایت شرکت پترواک در مناقصه یک میلیارد و 300 میلیون دلاری برنده شد.

بر اساس این گزارش ، دولت کویت از سرمایه گذاری 18 میلیاردی دلاری در بخش صنایع نفتی با هدف افزایش استخراج نفت تا سال 2020 خبر داده است . یکی از این این پروژه شامل احداث پالایشگاه جدید الزور است که بزرگترین تاسیسات نفتی کویت و پیشرفته تر از پالایشگاه مهم الاحمدی خواهد بود .بر اساس اعلام مقام های کویتی، ساخت این پالایشگاه به شکلی صورت می گیرد که در فعالیت آن از سوخت پاک استفاده خواهد شد. پالایشگاه الزور توانایی تولید روزانه 615 هزار بشکه نفت و 340 هزار بشکه فراورده های نفتی را خواهد داشت .همچنین «جمال جعفر» مدیر شرکت ملی نفت کویت در گفت و گو با خبرنگاران با تاکید بر اینکه ظرفیت این کشور در زمینه استخراج نفت اکنون به مرز 3 میلیون و 100 هزار بشکه رسیده، گفت: کویت تلاش می کند با توسعه صنعت نفت، حجم تولید را تا سال 2020 به 4 میلیون بشکه در روز برساند.

برچسب ها: کویت ، تجارت آنلاین ، نفت
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار