کد خبر: ۴۱۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۸
افزایش تردیدها در این باره که برخی تولید کنندگان ممکن است کاهش تولید های اعلام شده در اواخر سال گذشته را اجرا نکنند موجب شد تا قیمت نفت در روز جمعه کاهش یابد.
به نقل از رویترز، افزایش تردیدها در این باره که برخی تولید کنندگان ممکن است کاهش تولید های اعلام شده در اواخر سال گذشته را اجرا نکنند موجب شد تا قیمت نفت در روز جمعه کاهش یابد.
بر اساس این گزارش قیمت هر بشکه نفت برنت امروز 13 سنت نسبت به رقم پایانی جلسه قبل کاهش یافت و به 56 دلار و 76 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت در بازار نیویورک 11 سنت کاهش داشت و به 53 دلار و 65 سنت رسید.
تحلیلگران گفتند، قیمت های فعلی تقریبا قیمت سر به سر برای بسیاری از تولید کنندگان است، و این موجب می شود این تولید کنندگان انگیزه چندانی برای کاهش تولید های قابل توجه نداشته باشند.
بانک سرمایه گذاری جفریز در یادداشتی نوشت: «از زمان اعلام توافق اوپک برای کاهش تولید، قیمت نفت به بالای رقم 54 دلار رسیده که به اعتقاد ما... رقم سر به سر برای صنعت نفت در سال 2017 است.»
قیمت ها امروز در شرایطی کاهش یافته که دیروز قیمت نفت پس از انتشار گزارش هایی در مورد کاهش تولید عربستان و ابوظبی  افزایش یافته بود.
بر اساس تحقیقی که رویترز انجام داده، به طور کلی، عرضه نفت اوپک در ماه دسامبر تنها اندکی کاهش یافته و به رقم 34.18 میلیون بشکه در روز رسیده در حالی که این رقم در ماه نوامبر 34.38 میلیون بشکه بوده است.
تجار تردید دارند که کل تولید کنندگان در توافق کاهش تولید مشارکت نمایند.
موسسه انرژی اسپکتس این هفته در گزارش خود از چشم انداز بازار نفت در سال 2017 میلادی نوشت: «برخی کشورها تقلب خواهند کرد... ما انتظار داریم بغداد هیچ گونه تبعیتی از توافق انجام ندهد... و قطعا انتظار نداریم کردها به کاهش تولید بپیوندند زیرا آنها از دولت فدرال عراق مستقل هستند.»
موسسه بی ام آی ریسرچ هم گفته، عراق ممکن است بخشی از نفت خود را از طریق ایران و در قالب میادین نفتی مشترک به بازار ارسال کند تا مشخص نشود که از توافق کاهش تولید تخطی کرده است.
به نوشته موسسه بی ام آی، با توجه به اینکه تولید ایران 100 هزار بشکه در روز کمتر از هدف گذاری تولید اوپک است، اگر دو کشور توافق کنند که  نفت عراق تحت عنوان نفت ایران صادر شود، تعهد عراق برای کاهش 210 هزار بشکه ای تولیدش، سبک تر خواهد شد.
این موسسه گفته، دو کشور دارای 5 میدان مشترک (آزادگان شمالی و جنوبی، یاران شمالی و جنوبی و یادآوران) هستند که بر اساس براوردها روزانه حدود 400 هزار بشکه نفت تولید می کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار