کد خبر: ۴۱۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۲
۱۸ دی ماه صورت می‌گیرد
روز شنبه ۱۸ دی ماه تالار معاملات بورس کالای ایران شاهد عرضه ۶۰ هزار تن گندم خوراکی جهت صادرات آرد و مشتقات مربوطه به بازارهای جهانی است.
در این روز شرکت بازرگانی دولتی ایران نسبت به عرضه ۶۰ هزار تن گندم خوراکی به قیمت پایه ۷۱۰۰ ریال در تالار داخلی بورس کالای ایران اقدام می‌کند که خریداران پس از خرید این گندم و تبدیل آن به آرد و مشتقات مربوطه می توانند محصول نهایی را به بازارهای جهانی صادر کنند.
بر اساس این گزارش، گندم خوراکی تولید شده در استان‌های ایلام و خراسان رضوی هر کدام به میزان ۲۰ هزار تن و گندم خوراکی تولید شده در استان سیستان وبلوچستان به میزان ۲۰ هزار تن به قیمت پایه ۷۱۰۰ ریال عرضه می شود. لازم به ذکر است ضرایب و مشخصات فنی مطابق آنالیز اعلامی از سوی عرضه کننده در سایت بورس کالای ایران اعلام شده است و طبق اطلاعیه عرضه منتشره، خریداران می بایست مابه التفاوت قیمت پایه و ۱۱۰% قیمت خرید تضمینی گندم خوراکی سال ۱۳۹۵ (قیمت خرید تضمینی گندم سال ۱۳۹۵، ۱۲ هزار و ۷۰۵ ریال است) را طی یک فقره ضمانتنامه بانکی به ذینفعی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران (جهت ارایه اظهار نامه صادراتی) ارایه کنند. ضمن آنکه ارایه LC داخلی بلامانع بوده و در صورت گشایش اعتبار اسنادی مدت دار سقف آن دوماهه و با هزینه مالی ۲% ماهیانه است.

عرضه ۲۳ هزار تن گندم جهت مصارف کارخانجات آرد داخل کشور
بنا بر اعلام روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران، طی روز شنبه علاوه بر عرضه های ذکر شده، شرکت بازرگانی دولتی نسبت به عرضه ۲۳ هزار تن گندم خوراکی جهت مصارف کارخانجات آرد به منظور تامین نیاز واحد خبازی آزاد پز، نان های صنعتی حجیم ونیمه حجیم وصنوف و صنایع غیر نان از قبیل صنعت ماکارونی بیسکوییت کیک و کلوچه و شیرینی پزی و نشاسته سازی اقدام می کند.
قیمت پایه گندم خوراکی عرضه شده تولیدی استان‌های خوزستان، آذربایجان غربی، همدان، کرمانشاه و استان مرکزی هر کیلو ۹۰۳۰ ریال و گندم خوراکی استان ایلام هر کیلو ۹۳۹۳ ریال تعیین شده است.  
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر: