کد خبر: ۴۱۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸
بورس تهران در انتظار بازگشایی نمادهای بزرگ
بورس و ازواق بهادار تهران در حالی هفته گذشته را پشت سر گذاشت که شاخص از کانال 79 هزار و 486 واحدی در ابتدای هفته به کانال 78 هزار و 991 واحدی سقوط کرد و این روند نزولی در آیفکس نیز مشاهده شد.
معاملات هفته منتهی به 15 دی ماه بازار سرمایه درحالی پیگیری شد که بازدهی بورس و فرابورس به ترتیب منفی 1.02 و 0.65 درصد بود. ازسویی معاملات هر دو بازار کاملا بی رمق دنبال شد که به دنبال آن اغلب سهامداران تمایل به خروج سرمایه خود از بازار را نشان دادند
شاخص کل بورس تهران که کار خود را از رقم 79 هزار و 487 واحد در روز شنبه 11 دی ماه شروع کرده بود، در پایان هفته با افت 497 واحدی به معاملات پایان داد؛ ازسوی دیگر در فرابورس نیز آیفکس از رقم 869 واحد به کار خود مشغول شد که در پایان هفته با افت بی سابقه 24 واحدی به رقم 845 واحد رسید. به این ترتیب در هر دو بازار موجود در بازار سرمایه ایران، سهامداران خود را با زیان به خانه راهی کردند.
 این در حالی است که حجم معاملات در بورس تهران به غیر از روز چهارشنبه با افت شدید حجم و ارزش معاملات مواجه شد و این درحالی بود که بازار اوراق بدهی همچنان با رونق روبه‌رو است. در این بین وحشت حقوقی‌ها از بازگشایی نماد معاملاتی بانک‌ها با قیمت‌های به مراتب پایین‌تر از قیمت اسمی، باعث شده تا فضای حاکم بر معاملات بورس تهران با ترس و ناامیدی همراه باشد.
در اوضاع و احوال کنونی اغلب معامله‌گران ترجیح می‌دهند، تا روشن‌تر شدن دورنمای بازار سهام یا از بازار فاصله گرفته و یا از هرگونه معامله جدی در بازار خودداری کنند. ازسوی دیگر به دلیل شاخص سازی‌های اخیر در بازار سرمایه، پیش بینی می‌شود که اگر شاخص شاهد ریزش آنچنانی نباشد، رشد بالایی نیز نخواهد داشت.

نام:
ایمیل:
* نظر: