کد خبر: ۴۱۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶
افزایش درآمدها در آمریکا ، هشدار پکن به جنگ تجاری ترامپ ، بحران نیروی انسانی در خدمات بهداشت انگلیس و آمادگی جمهوریخواهان برای پرداخت هزینه ساخت دیوار حایل در مرز مکزیک از جمله مهمترین خبرهای صفحه نخست روزنامه های اقتصادی جهان بود.
چهار روزنامه وال استریت ژورنال، فایننشال تایمز، گاردین و واشنگتن پست در شماره امروز خود   افزایش درآمدها در آمریکا ، هشدار پکن به جنگ تجاری ترامپ ، بحران نیروی انسانی در خدمات بهداشت انگلیس و آمادگی جمهوریخواهان برای پرداخت هزینه ساخت دیوار حایل در مرز مکزیک در صفحه نخست خود تیتر کرده اند.
 
*افزایش درآمدها در آمریکا – وال استریت ژورنال
اگرچه میزان اشتغالزایی در ماه دسامبر کم بوده است اما درآمدها افزایش داشتند امری که تصویری ناواضح از اقتصاد را نشان می دهد. اشتغالزایی در ماه گذشته رشدی نداشته است اما کارمندان و کارگران پس از مدتها انتظار با افزایش درآمد روبرو شدند که نشانه خوبی از بهبود بازار کار از هفت سال گذشته تاکنون است.

نگاهی به صفحه نخست مهمترین روزنامه جهان


*هشدار پکن به جنگ تجاری ترامپ – فایننشال تایمز
مقامات ارشد چین به آمریکا هشدار دادند درصورتی که دونالد ترامپ اقدام به اعمال تعرفه های سنگین بر کالاهای چینی را انجام دهند، چین فروش گوشی های آیفون را قطع می کند. در صورتی که ترامپ به قراردادهای تجاری چین و آمریکا صدمه بزند بسیاری از صنایع آمریکایی متکی به بازارهای چین متضرر می شوند.

نگاهی به صفحه نخست مهمترین روزنامه جهان


*بحران نیروی انسانی در خدمات بهداشت انگلیس – گاردین
بحران در بخش نیروی انسانی سازمان خدمات ملی بهداشت باعث انتقاد و اعمال فشار به ترزا می نخست وزیر انگلیس شده است.هشدار نسبت به بسته شدن بیمارستان ها به دلیل مشکلات مالی افزایش یافته است. حزب کارگر و لیبرال دموکرات به برنامه های دولت معترضند.

نگاهی به صفحه نخست مهمترین روزنامه جهان


*آمادگی جمهوریخواهان برای پرداخت هزینه ساخت دیوار – واشنگتن پست
نمایندگان جمهوریخواه معتقدند که احتیاجی به پرداخت از سوی مکزیک برای ساخت دیوار نیست و نمایندگان خود حاضر به هزینه کردن میلیاردهای دلار برای ساخت دیوار با استفاده از مالیات ها هستند. موضوعی که باعث گسترش اختلاف در دولت آینده آمریکا خواهد بود. تخمین زده شده ساخت دیوار 10 میلیارد دلار هزینه خواهد برد.

نگاهی به صفحه نخست مهمترین روزنامه جهان


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار