کد خبر: ۴۱۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶
اخیرا اخباری در برخی رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه آیتم ساخته شده درباره تولد محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در برنامه «فرمول یک» اجازه پخش از تلویزیون را پیدا نکرده و سانسور شده است؛ تهیه‌کننده برنامه در این زمینه توضیح داد.
افشین حسین‌خانی - تهیه‌کننده «فرمول یک» - درباره‌ی این حواشی به ایسنا گفت: ما دو مدل برنامه‌سازی داریم و برخی آیتم‌ها فقط برای کانال تلگرامی برنامه ساخته می‌شود؛ چرا که معتقدیم کانال ما هم یک رسانه است و باید برای آن محتوا تولید کنیم.
وی افزود: ضمن اینکه این شایعه از پایه و اساس، غیرمنطقی است؛ چرا که اگر آیتمی برای پخش در برنامه مجوز نگیرد، طبیعتا آن آیتم را حتی برای کانال هم استفاده نمی‌کنیم، چرا که کانال تلگرامی هم تحت ضوابط جمهوری اسلامی اداره می‌شود.
تهیه‌کننده «فرمول یک» یادآور شد: درباره تولد دکتر ظریف، ما از آنجا که پنجشنبه و جمعه برنامه نداریم و تولد ایشان هم جمعه (۱۷ دی ماه) بود، پیشاپیش در روز چهارشنبه (۱۵ دی ماه) این تولد را روی آنتن زنده تبریک گفتیم و آیتمی که در این رابطه ساخته شده بود نیز روی آنتن رفت.
حسین‌خانی تصریح کرد: اما درباره‌ی آیتمی که روی کانال برنامه منتشر شد و گمانه‌زنی‌های بی‌پایه و اساسی درباره آن مطرح شده بود باید دوباره بگویم و تاکید کنم که برخی تولیدات ما صرفا برای کانال هستند. ما تبریکمان را توسط مجری برنامه و پخش یک آیتم دیگر در روز چهارشنبه اعلام کرده بودیم و برای شب تولد وزیر امور خارجه نیز آیتمی ساخته بودیم که در کانال منتشر شد و اصلا قراری مبنی بر پخش آن روی آنتن، آن هم بعد از تولد دکتر ظریف که ما برنامه داشتیم، نبود.
وی با گلایه از اینکه چرا افرادی که به تهیه چنین اخباری می‌پردازند قبل از انتشار آن چرا از تهیه‌کننده برنامه به عنوان مطلع‌ترین فرد سوال نمی‌کنند؟ ادامه داد: انتشار خبر بر مبنای حدس و گمان اصلا کار حرفه‌ای به حساب نمی‌آید؛ ضمن اینکه جالب است بگویم در بیش از دو ماهی که برنامه روی آنتن می‌رود اصلا تا به حال پیش نیامده آیتمی بسازیم و مجوز پخش نگیرد. مواردی بوده که نیاز به اصلاح داشته‌اند اما همواره سرانجام آیتم‌ها به پخش رسیده‌اند، مگر اینکه اصلا برای آنتن تولید نشده باشند، مثل همین آیتم منحصر به فرد تولد دکتر ظریف برای کانال تلگرامی «فرمول یک».
این تهیه‌کننده در پایان اعلام کرد: کانال ما یک رسانه جدا از تلویزیون است و محتوای آن با برنامه فرق می‌کند، چرا که نوع مخاطب آن متفاوت است و ما به عنوان برنامه‌ساز باید خوراک جداگانه‌ای برای کسانی که اینترنت باز هستند و کانال‌ها را رصد می‌کنند تولید کنیم؛ چرا که آنها با مخاطب تلویزیون فرق دارند.
برنامه «فرمول یک» روز چهارشنبه - ۱۵ دی ماه - کمی متفاوت‌تر به روی آنتن رفت و در نهایت حاشیه‌هایی به همراه داشت.
علی ضیا مجری برنامه در جملاتی تولد دکتر ظریف را اینگونه تبریک گفت:
«تولد دکتر ظریف پیشاپیش مبارک، کسی که فارغ از هر جریان سیاسی، لبخند شیرینی دارند و دفاع جانانه‌ای از جوانان این مملکت داشته‌اند
ان‌شاءالله همیشه بخندید آقای ظریف
خنده‌هایتان قند است»

نام:
ایمیل:
* نظر: