کد خبر: ۴۱۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲
همزمان با انتقاد دونالد ترامپ از سیاستهای اقتصادی چین، داماد رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا در جلسه‌ای با بزرگترین سرمایه‌گذاران چینی در نیویورک شرکت کرد.
به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، 16 نوامبر جرد کوشنر، داماد ترامپ تنها چند روز پس از انتخاب وی به عنوان رئیس‌جمهوری جدید آمریکا جلسه‌ای را با گروهی از بزرگترین تجار چینی برگزار کرد.نکته جالب در این بین شعارهای تبلیغاتی ترامپ در آستانه انتخابات علیه سیاستهای چین و وعده بازنگری در روابط اقتصادی با پکن بود.

این درحالی است که در آن روز وو شیائوهی، رئیس شرکتهای والدورف و شرکت بیمه آنبانگ با سرمایه 285 میلیارد دلاری درحال توافق بر سر یک سرمایه‌گذاری مشترک با داماد ترامپ و یکی از نزدیکترین مشاوران وی در منهتن بود.هدف از این همکاری به نظر بازسازی خیابان پنجم 666 است که نگین امپراطوری املاک کوشنر به شمار می‌رود.  آنبانگ که دارای روابط نزدیکی با دولت چین است شاهد کاهش سرعت معاملات املاک خود در آمریکا در دوره ریاست جمهوری اوباما بود که علت آن خطرات امنیت ملی ناشی از سرمایه‌گذاری خارجی اعلام شده بود.اما اکنون اوضاع تا اندازه‌ زیادی تغییر کرده است. برخلاف سازمان ترامپ که تمرکز خود را از خرید و فروش به سمت برندسازی نام ترامپ تغییر داد، خانواده کوشنر یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاران بخش املاک در نیویورک به شمار می‌رود.البته در توجیه این مذاکرات ریسا هلر، سخنگوی کوشنر اعلام کرد این گفتگو که پیش از این گزارش نشده بود قبل از پیروزی ترامپ و حدود 6 ماه پیش آغاز شده بود. «جرد کوشنر» داماد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا و یکی از مشاوران نزدیک وی، گام‌هایی برای فاصله گرفتن از مسئولیت تجارت املاک در نیویورک خود برداشته است. موضوعی که نشانگر نزدیکی هرچه بیشتر به اتخاذ سمتی در کابینه جدید است.

برچسب ها: ترامپ ، تجارت آنلاین ، چین
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار