کد خبر: ۴۱۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹
دکتر رضایی مدیرعامل موسسه اعتباری کوثر گفت:حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی وزنه ای برای انقلاب اسلامی و چکش تعادل نظام بود.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی موسسه اعتباری کوثر؛ دکتر عیسی رضایی در مراسم سوگواری کریمه اهلبیت(ع) حضرت معصومه(س) با اشاره به شخصیت والای این بانوی بزرگ و رحلت شخصیت تاثیر گذار  نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: شاید بشود گفت کسانیکه انقلاب را به خاطر دارند، انقلاب را با آقای هاشمی رفسنجانی به یاد دارند و از ایشان آموختند و فراگرفتند .
دکتر رضایی با اشاره به حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی در عرصه های مختلف نظام جمهوری اسلامی افزود: آیت الله هاشمی همواره یکی از پرچمداران اصلی نظام جمهوری اسلامی بود و پس از رفتن بنی صدر و عدم کفایت وی، شهید رجایی با انتخاب مردم به عنوان رئیس جمهور منتخب مردم ایران برگزیده شد اما متاسفانه ایشان را هم به شهادت رساندند . در این اتفاق ها آقای هاشمی به عنوان پشتیبان انقلاب اسلامی حضوری منسجم داشتند و تمام قد از ارزش های حضرت امام در کنار رهبر معظم انقلاب اسلامي دفاع می کردند.
نایب رئیس هیئت مدیره مؤسسه اعتباری کوثر اظهار داشت: در زمانی که حضرت آیت الله خامنه ای(حفظه الله) به عنوان ریاست جمهوری برگزیده شدند بار سنگین آن روزها با حضور آقای هاشمی به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی در مدت 8 سال سبک تر شد . 
دکتر رضایی با اشاره به شخصیت ویژه آیت الله هاشمی تصریح کرد: وی مفسر سیاسی، دینی و عقیدتی بود. خطبه هایی که آقای هاشمی در نماز جمعه به عنوان امام جمعه موقت تهران ایراد می کردند بسیار پرمحتوا و گیرا بود.  
وی تصریح کرد: حضرت آیت الله هاشمی رفسنجاني در زمان جنگ هم به عنوان جانشین فرماندهی کل قوا بودند که در بسیاری از مسایل به ایشان رجوع می شد. اوایل انقلاب دارای تقسیم بندی طیف های انقلابی و ضد انقلابی بودیم. ضد انقلاب با رهبر معظم انقلاب اسلامي، شهید بهشتی و مرحوم حضرت آیت الله هاشمی عناد داشتند. نیروهای انقلابی عمدتاً محور اصلی شان بعد از حضرت امام خمینی(ره) این سه بزرگوار بودند. 
وی تاکید کرد: بعد از دوران جنگ، مسایل مربوط به آن زمان و مشکلاتی که در آن زمان وجود داشت، کشوری جنگ زده و جنگ دیده که با مشکلات عدیده ای روبرو بود، در آن زمان هرکسی به عنوان مدیر اجرایی کشور قبول مسئولیت می کرد باید حجم وسیعی از مشکلات و انتقادها را تحمل می کرد و حضرت آیت الله  هاشمی رفسنجانی با ایثار و از خودگذشتگی این مسئولیت خطیر را پذیرفت و با رأی مردم به عنوان رئیس جمهور ایران 8 سال برگزیده شد . در مدت 8 سال شانه های خود را زیر بار مشکلات و مسایل نظام برد و با تلاش های فراوان در راه سازندگی و آبادانی کشور عزیزمان دوران سخت و سنگینی را پشت سر گذاشت .
نائب رئیس هیئت مدیره موسسه اعتباری کوثر افزود: دورانی که ما از وجود حضرت امام خمینی (ره) محروم بودیم و حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان رهبر انقلاب اسلامی معرفی شده بودند فشارها، اختلاف ها و مشکلاتی که پیرامون رحلت امام خمینی و حواشی بعد از آن بوجود آمده بود ، آقای هاشمی نقش بی بدیلی را ایفا کردند و تمام قد از انتخاب مقام معظم رهبری به عنوان رهبر انقلاب اسلامي حمایت کردند . 
وی بیان کرد: مرحوم حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی استوانه و اسطوره ای برای نظام جمهوری اسلامی بودند ، ببینید پیام های کشورهای دیگر را و پیام ها و تعابیری که در درگذشت این شخصیت برجسته نظام به کار بردند. 
دکتر رضایی تصریح کرد: زمانی که آقای هاشمی به عنوان ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام از طرف رهبر معظم انقلاب منصوب شدند، به اعتقاد بنده همراه ترین و نزدیک ترین فرد در مباحث کلان کشور به رهبری بودند . کما اینکه در پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامي، ایشان آیت الله هاشمی رفسنجانی را یار دیرین و هم رزم خود طی دوره 59 ساله اعلام کردند.
استاد دانشگاه شهید بهشتی افزود:حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی وزنه ای برای انقلاب بود. بنده می خواهم برای ایشان عبارت چکش تعادل نظام را بکار ببرم؛ بسیاری از آنهایی که به هردلیلی از نظام کمی فاصله می گرفتند ، ایشان با درایت آنها را زیر چتر نظام حفظ می کرد و سعی می کرد آنها را نگه دارد. همچنين احتمالا در جلسات پيوسته ای که  با رهبر معظم انقلاب اسلامی داشتند همواره پیشنهادات سازنده ای برای کشور ارائه می کردند  . 
وی بیان داشت: آنچه که امام راحل پس از ترور نافرجام آقای هاشمی رفسنجانی در سال ۵۸ و در بخشی از پیام خود بیان کردند این بود: هاشمی زنده است چون نهضت زنده است.
مدیرعامل موسسه اعتباری کوثر گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران استوانه ای بسیار سنگینی را از دست داد و این واقعه تاسف بار برای کسانی که از قدیم با ایشان آشنایی داشتند بسیار سنگین است.
دکتر رضایی خاطرنشان ساخت: امیدوارم خانواده بزرگ کوثر در مراسم تشییع پیکر این مرد بزرگ به اتفاق حضور پیدا کنند و به عنوان قدردانی از یکی از یاران صدیق  نظام و رهبر معظم انقلاب اسلامی در ایجاد حماسه ای دیگر حضوری منسجم داشته باشند .
دکتر رضایی خاطر نشان ساخت: باید قدر  رهبر معظم انقلاب اسلامي را بدانیم و برای سلامتی و طول عمر ایشان دعا کنیم و با حضور قوی و منسجم خود نماد وحدت و همدلی باشیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: