کد خبر: ۴۱۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳
تجارت آنلاین - گروه بین الملل: چهل و هفتمین نشست مجمع جهانی داووس که مجمع همکاری اقتصادی جهانی در حالی کار خود را آغاز می کند که رویدادهایی چون برگزیت و انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا باعث لرزش اقتصاد جهان در سال 2016 شد و اقتصاددانان پیش بینی می کنند این رویدادها بر روند تجارت و اقتصاد جهانی تاثیرگذار باشد.
3 هزار سیاستمداران ، وزارای اقتصاد و دارایی ،اقتصاددانان و کارآفرینان بزرگ جهان در نشست مجمع جهانی داووس که مجمع همکاری اقتصادی جهانی نیز خوانده می شود از 28 الی 30 دی ماه در سوئیس حاضر خواهند شد. با توجه به حضور رئیس جمهور چین، وزرای پیشنهادی دونالد ترامپ و ترزا می نخست وزیر انگلستان می توان انتظار رویدادهای تازه در اقتصاد جهان را داد که می تواند شکل دهنده یا تخریب کننده باشد.

چین، بازیگر کلیدی اجلاس

 شی جین پینگ  رئیس جمهوری چین در اقدامی بی سابقه و در حالیکه پکن به دنبال تقویت و داشتن نقش بیشتری در امور جهانی است، راهی سوئیس می شود تا در اجلاس اقتصادی داووس شرکت کند. از نکات مهم انجام این سفر این است که کارشناسان احتمال داده اند هیات چین در حاشیه این اجلاس با فرستاده های دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا دیدار کرده و در خصوص مسائل مورد مناقشه که یکی از آنها مسائل تجاری است، گفت وگو کنند. به گزارش رویترز، «جک ما» موسس شرکت فروش اینترنتی علی بابا، «وانگ جیانلین» رئیس گروه دالیان واندا و «ژانگ یاکین» مدیر «بایدو» از جمله نفرات اعزامی در هیات «شی» به سوئیس هستند که گمانه زنی ها برای انجام گفت وگوی ویژه میان آنان با طرف های آمریکایی را افزایش داده است.بر اساس گزارش رسانه های چینی، قرار است «شی جین پینگ» در این اجلاس در باره همکاری چین با جهان، حمایت گرایی تجاری یکجانبه، کنار گذاشتن اختلافات تجاری و جهانی شدن اقتصاد با کشورهای شرکت کننده در داووس گفت وگو کند. از اهداف دیگر این سفر تشریح برنامه های چین برای پیشبرد طرح راه ابریشم نوین موسوم به «یک کمربند - یک جاده» اعلام شده و در این زمینه سندی هم میان این کشور و سازمان بهداشت جهانی در لوزان و در حاشیه دیدار رئیس جمهوری چین از این سازمان امضا خواهد شد. چین به دلیل منازعات جدی با کشورهای اروپایی و آمریکا در سازمان تجارت جهانی، به دنبال فرصت‌هایی برای بهتر کردن وجهه خود در بخش تجارت جهانی است.

غایبین بزرگ اجلاس

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان برای دومین سال پیاپی در نشست مجمع جهانی اقتصاد داووس که همزمان با آغاز زمامداری دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا برگزار می شود، شرکت نخواهد کرد. فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه که در اوایل دسامبر اعلان کرد در سال آینده برای دومین دوره نامزد نخواهد شد، نیز مانند مرکل اعلان کرده است که در داووس حضور نخواهد یافت.مجمع جهانی اقتصاد همچنین امیدوار بود که متئو رنتزی نخست وزیر پیشین ایتالیا در این نشست حضور یابد، اما وی ماه گذشته (دسامبر) از مقام خود کناره گیری کرد.سران کشورهای اروپایی که انتظار می رود در این نشست حضور یابند، شامل مارک روته از هلند و اندا کنی از ایرلند هستند و احتمال شرکت ترزا می نخست وزیر انگلیس نیز در این نشست وجود دارد. پیش بینی می شود ستاره امسال شی جیپینگ باشد که نخستین رئیس جمهوری چین خواهد بود که در این نشست حضور می یابد. همچنین انتظار می رود اعضای گروه ترامپ شامل گری کوهن رئیس پیشین گلدمن ساچ و آنتونی اسکاراموچی مدیر امور مالی، در این نشست شرکت کنند.  

برچسب ها: چین ، تجارت آنلاین ، داووس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار